نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 13:04

بررسی مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی

مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در جلسه ستاد هماهنگی مناسب سازی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برای معلولان جسمی و حرکتی با حضور علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نمایندگان دستگاه‌های عضو صبح امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد.

دستور این جلسه ارائه گزارش اهم فعالیت‌ها و اقدامات به عمل آمده و در دست اقدام پیرامون دسترس‌پذیری وبگاه‌های بانکی جهت افراد دارای مشکلات بینایی، بررسی چالش‌ها و نیازهای شبکه ملی ناشنوایان و تبادل نظر اعضا در خصوص برنامه‌های فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی مناسب سازی بود.

مشکلات نابینایان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، در نظر گرفتن بالابرهای حمل معلولان در کنار پله‌های ادارات و ساخت موزه ویژه نابینایان به صورت موردی در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

برای ناشنوایان مشکل دیگری که از سوی نماینده ناشنوایان مطرح شد؛ راه اندازی اپلیکیشن و سامانه پیامک برای دسترسی به خدمات آتش نشانی و اورژانس بوده است.

در نظر گرفتن زیرنویس و مترجم برای ناشنوایان در صدا و سیما ضروری است. فیلم‌های سینما هم نیازمند زیرنویس برای ناشنوایان است.

نماینده ناشنوایان همچنین از معاون وزیر کشور خواست در سازمان‌ها و ادارات یک مترجم زبان اشاره استخدام شود تا در زمانی که یک ناشنوا به سازمانی مراجعه می‌کند؛ بتواند خواسته هود را بیان و از خدمات آن سازمان استفاده کند.

در شبکه‌های صدا و سیما استفاده از مترجم ویژه ناشنوایان یا زیرنویس ضروری است. فیلم‌ها در سالن سینما هم نیازمند زیرنویس است تا ناشنوایان بتوانند از حضور در سالن‌های سینما استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1243973

مهمترین اخبار ایران و جهان: