نیوز سیتی!
10 دی 1401 - 14:13

گلایه نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ازگرانی کاغذ و کتاب

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: گرانی کاغذ باعث شده تا کسانی هم که به کتاب نیاز دارند، به کتب دیجیتال و نسخه‌های الکترونیکی روی بیاورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ظهر امروز در دیدار با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کتاب باید در سبد کالای خانواده‌ها قرار گیرد که متأسفانه تاکنون عملی نشده است؛ البته عوامل مختلفی دارد و گرانی کتاب و کاغذ در این موضوع بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: گرانی کاغذ باعث شده تا کسانی هم که به کتاب نیاز دارند، به کتب دیجیتال و نسخه‌های الکترونیکی روی بیاورند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: مشغولیت‌ها و سرگرمی‌های دیگر نیز باعث دوری از کتاب شده است؛ ممکن است فضای مجازی به اطلاعات افراد اضافه کند اما علمیت در این فضا کمتر یافت می‌شود.

مطیعی گفت: کتاب غذای روح است و همان‌طور که به کیفیت و محتوای غذای جسم توجه می‌شود، باید به محتوای غذای روح نیز باید دقت و نظارت داشت.

وی تصریح کرد:‌ گرانی کتاب نباید باعث شود که دایره کتابخانه‌ها محدود شود و برای دسترسی به کتاب باید شیوه‌هایی جدید و تسهیلاتی ایجاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اضافه کرد: استفاده از فضای کتابخانه‌ها صرفاً نباید برای مطالعه کتاب باشد و ایجاد جاذبه‌هایی مانند کرسی‌های گفت‌وگو، کلاس‌های نویسندگی و... در محیط کتابخانه‌ها می‌تواند برای کتاب‌خوانی مشوق و انگیز‌ه‌آفرین باشد.

مطیعی ادامه داد: زیرساخت‌های کتابخانه‌ها در استان سمنان نیازمند تقویت و توجه بیشتر است. دولت به دنبال مطالبه مردم سرخه، برای ایجاد کتابخانه قولی داده که تاکنون به آن عمل نشده است.

وی گفت: در شهرک‌های جدیدالاحداث و پروژه‌های مسکن نیز باید مراکز فرهنگی ازجمله کتابخانه دیده و لحاظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: همچنین کتابخانه‌های سیار نیز یکی دیگر از مطالبات مردم استان است که در جهت نشر فرهنگ کتاب‌خوانی، دسترسی مردم به‌خصوص روستاییان به کتاب را تسهیل می‌کند.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 945573

مهمترین اخبار ایران و جهان: