نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 21:47

جشنواره ورزش‌های زمستانی در آلوارس برگزار می‌شود

اردبیل سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: جشنواره ورزش‌های زمستانی همزمان با روز جهانی برف مصادف با اول بهمن ماه در آلوارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی نجارقابل عصر یکشنبه در بازدید از پیست اسکی آلوارس سرعین اظهار کرد: جشنواره ورزش‌های زمستانی همزمان با روز جهانی برف مصادف با اول بهمن ماه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیأت ورزش اسکی در آلوارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های پیست اسکی اندبیل شهرستان خلخال نیز در حال تکمیل است، گفت: در صورت بارش برف، شاهد برگزاری جشنواره تندیس‌ها یا آدمک‌های برفی در این منطقه خواهیم بود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: بعد از ۲ سال رکود گردشگری در دوران شیوع کرونا، شاهد رونق در گردشگری استان اردبیل هستیم که برگزاری «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» نیز فرصت بسیار خوبی برای معرفی این شهر در این سال میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان اکو است.

نجار قابل ادامه داد: اقامتگاه‌های گردشگری استان اردبیل دارای ۲۰ هزار تخت رسمی است و با لحاظ آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ و به منظور تحریک تقاضای سفر، خدمات و امکانات مراکز اقامتی و آب درمانی‌های استان با ۵۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده میراث فرهنگی اردبیل برای خروج از رکود گردشگری افزود: برنامه شب‌های فرهنگی با هدف معرفی قابلیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل، در کشورهای همسایه نظیر جمهوری آذربایجان و ترکیه برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه گردشگری در تهران از ۱۸ تا ۲۱ بهمن ماه، سالن ویژه‌ای برای «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» در طبقه همکف محل برگزاری اختصاص خواهد یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963973

مهمترین اخبار ایران و جهان: