نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 14:10

خدمات‌دهی به افراد معلول و محروم در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: خدمات‌دهی به افراد معلول و محروم در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آرزو منوچهری صبح یکشنبه در جمع دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی و مرکز فوریت‌های اجتماعی بهزیستی اظهار داشت: وجود مرکز فوریت‌های اجتماعی با توجه به آسیب‌های نو پدید اجتماعی امروز ضروری است.

وی به فعالیت‌های مختلف بهزیستی اشاره کرد و افزود: سازمان بهزیستی کشور به افراد معلول و محروم جامعه کمک می‌کند و حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان، معلولان ذهنی، جسمی حرکتی و ضایعه نخاعی، سالمندان، بیماران روانی مزمن از دیگر فعالیت‌ها است.

مدیر بهزیستی شهرستان بوشهر افزود: در حوزه‌های اجتماعی، افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی شامل زنان متقاضی طلاق، کودکان در معرض کودک آزاری، خانواده‌های نابسامان و کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست، تحت حمایت و پوشش فعالیت‌های بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به رسیدگی به امور مربوط به سرپرستی کودکان و نوجوانان بی سرپرست و همچنین در حوزه پیشگیری، پیشگیری از اعتیاد به روش اجتماع محور در محلات آسیب خیز و حاشیه شهری و روستایی، افزود: آموزش معتادان پر خطر و خانواده آنان، آموزش مهارت‌های زندگی (فردی و اجتماعی) و خدمات مشاوره‌ای تخصصی با استفاده از کارشناسان مجرب تحت پوشش قرار گرفته و به آنان خدمات تخصصی ارائه می‌شود.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: با وجود نابرابری‌ها، ساختار نامناسب شغلی، پایین بودن سرمایه فرهنگی و.... از جمله آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند.

سیده زهرا حسینی ادامه داد: مرکز آسیب‌های اجتماعی در سطح ۲ و ۳ پیشگیری فعالیت دارد که ورودی مراکز آسیب‌ها، تماس با خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی شهرستان بوشهر است که در مواقع بحرانی و ضروری هموطنان با تماس با این خط، خودرو سیار اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی به محل اعزام و نسبت به مشکل فرد تماس گیرنده اقدامات لازم و در صورت نیاز به مراکز مداخله در بحران نسبت به رفع بحران در دستور کار قرار می‌گیرد.

اعظم حسین نژاد استادیار گروه پرستاری و عضو هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن ابراز خرسندی و دیدار با مدیر و کارکنان خدوم بهزیستی شهرستان بوشهر، هدف از بازدید را معرفی واحدها و بسته‌های خدمتی ارائه شده در بهزیستی و مراکز وابسته به دانشجویان پرستاری جهت معرفی واحدهایی که دانشجویان می‌توانند در آینده بصورت داوطلبانه خدمات پرستاری را ارائه نمایند عنوان کرد.

در پایان این دیدار دانشجویان با حضور در مرکز فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر از نزدیک از روند خدمات تخصصی قرار گرفتند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 963029

مهمترین اخبار ایران و جهان: