نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 21:55

البرز در زیرساخت فضاهای آموزشی و پرورشی فقر تاریخی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: این استان در زیرساخت فضاهای آموزشی و پرورشی فقر تاریخی دارد که رفع یا کاهش آن نیازمند حمایت و مشارکت مسئولان کشوری، استانی و خیرین است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حجر گشت عصر دوشنبه در بازدید مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از کانون فرهنگی تربیتی فاطمه الزهرا (س) آموزش و پرورش ناحیه سه کرج افزود: مشکل استان البرز در بخش نیروی انسانی نیز جدی است زیرا جمعیت دانش آموزی آن در هر سال تحصیلی به علت مهاجرت رو به افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: اردوگاه آیت الله طالقانی و شهید بهشتی استان البرز دارای مشکلاتی از جمله در بخش جاده، گازرسانی، معارض و سیستم گرمایشی هستند که برای تأمین نیازهایشان نیاز به حمایت داریم.

وی با اشاره به اینکه اردوگاه دانش آموزی شهید بهشتی کردان یک اردوگاه نیمه آباده است، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و با نگاه جهادی در این اردوگاه که به بیابانی متروکه تبدیل شده بود، ۹۰ روز اردوی دانش آموزی برگزار شد.

حجرگشت یادآورشد: استان البرز در حال حاضر ۱۱ کانون فرهنگی تربیتی دارد و به تازگی کد راه اندازی کانون فرهنگی تربیتی سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نظرآباد نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه البرز نیاز به توسعه فضاهای پرورشی و فرهنگی به منظوراستفاده دانش آموزان از این فضاها در قالب سفرهای تربیتی و اردویی دارد، اضافه کرد: لازم است ظرفیت‌های استان البرز را دراین بخش با حمایت وزارتخانه به سروسامان برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اظهارکرد: پرسش مهر ریاست جمهوری اولین تجربه ملی این استان است که برای تحقق اهداف آن همه پای کارهستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993773

مهمترین اخبار ایران و جهان: