نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 10:40

وزیر آموزش و پرورش: احیای دانشگاه فرهنگیان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد

وزیر آموزش و پرورش گفت: احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران، اظهار کرد: از ظرفیت نیروهای انسانی مازندران در توسعه فعالیت‌های آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ در آموزش و پرورش در محوریت قرار نگرفته است، در حوزه فرهنگ با وجود کاستی‌ها نتایج مثبتی دیده شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ نیاز به توجه بیشتر داریم، فرهنگ قوی می‌تواند از درونش اقتصاد و صنعت قوی را رشد دهد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان ماموریت‌گرا نبوده در حال حاضر تلاش داریم روند را اصلاح کنیم، احیای دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم به صورت جدی در دستور کار نظام آموزشی کشور قرار دارد.

نوری یادآور شد: لازم است حوزه‌های تربیتی اصلاح شود، کار در نظام آموزش و پرورش بسیار زیاد است، توزان بین رشته‌ها به حدی به هم خورده که انگار در کشور یک رشته داریم و همه هدف‌گذاری برای رشته تجربی است.

وی ادامه داد: ۴۰ هنرستان جوان در کشور ایجاد شده که ۱۷ هنرستان کشاورزی در استان‌های که قابلیت‌های کشاورزی داریم ایجاد شده است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: زمینه جذب مربیان جدید در دستور کار است و این اقدامات برنامه‌ریزی در زمینه احیا سند تحول است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رتبه‌بندی معلمان، گفت: یکی از اهداف این موضوع افزایش کیفت آموزشی و شایستگی معلمان بوده و کار مشترک بین مجلس و دولت بوده است.

نوری خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ظرف فرهنگ‌سازی است هر اقدامی پایه‌ای و اساسی در کشور باید نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته باشد،امروز این نهاد آموزشی آماده توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

پایان پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 937929

مهمترین اخبار ایران و جهان: