نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 21:26

رزمایش بزرگ اردوهای جهادی در مناطق عشایری گلستان برگزار می شود

گرگان- مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: رزمایش بزرگ اردوهای جهادی و تجلیل از شبانان و گله داران اواخر دی ماه سال جاری در مناطق عشایری گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی کاووسی شامگاه پنج شنبه در جلسه هماهنگی برای برگزاری رزمایش در مناطق عشایری استان اظهارکرد: رزمایش بزرگ اردوهای جهادی و تجلیل از شبانان و گله داران با همکاری اداره کل دامپزشکی، اداره کل امور عشایری، بسیج سازندگی سپاه نینوا اواخر دی ماه سال جاری در مناطق عشایری استان گلستان برگزار خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: اداره کل دامپزشکی استان آمادگی کامل خدمت رسانی در قالب اکیپ‌های جهادی از قبیل واکسیناسیون، ویزیت و معاینه رایگان دام، توزیع دارو رایگان و همچنین انجام عملیات سم پاشی به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی و جایگاه را دارد.

وی ادامه داد: این اداره کل از ابتدای سال جاری با برنامه ریزی های انجام شده با تشکیل ۱۶ اکیپ دامپزشکی خدمت رسان به صورت مستمر با حضور در مناطق کم برخوردار و صعب العبور استان، اقدام به واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین به تعداد ۳۲۲ هزار رأس و عملیات سم پاشی کرده است.

کاووسی بیان کرد: با حضور کارشناسان خبره دامپزشکی در این اکیپ‌ها نسبت به معاینه رایگان دام به تعداد ۳۷۹ رأس اقدام شده است.

لازم به ذکر است در حال حاضر حدود ۶۰۰ هزار رأس دام عشایر از سه استان خراسان شمالی، رضوی و سمنان وارد مراتع شمالی گلستان شده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957473

مهمترین اخبار ایران و جهان: