نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 12:01

حماسه ۹ دی با تاسی از اهل بیت (ع) خلق شد

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: اگر حماسه ای مانند حماسه نهم دی در تاریخ انقلاب ماندگار شد به برکت و تاسی از اهل بیت (ع)، عاشورا و در راس آن حضرت فاطمه زهرا (س) بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح جمعه در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی در حسینیه ثارالله گناوه با اشاره به ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) برای همه جامعه بشری اسوه و الگو است و امروز ما به عنوان پیروان مکتب فاطمی ادامه دهنده این مکتب هستیم.

وی با بیان اینکه خیرات و برکاتی که شامل حال ملت و مملکت ما می‌شود قطعاً در پرتو عنایات خاصه حضرت صدیقه اطهر (س) و اهل بیت است افزود: اگر امروز حماسه‌هایی مانند حماسه باشکوه ۹ دی در ایران اسلامی خلق و در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار می‌شود به دلیل تاسی و برکت اهل بیت (ع) و عاشورا در رأس آن حضرت فاطمه زهرا (س) است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: در سال ۸۸ که فتنه‌ای همه جانبه از سوی دشمنان و معاندین و دشمنان داخلی و خارجی صورت گرفت گرچه خود آنها خود اقرار داشتند که استارت این فتنه از ماه‌ها قبل زده شده است اما دشمنان در بعضی مواقع به دنبال بهانه هستند و بهانه‌ای که در سال ۸۸ دستاویز دشمنان شد انتخابات بی نظیر و حضور گسترده مردم در انتخابات بود.

وی گفت: در فتنه ۸۸، بحث تقلب در انتخابات مستمسکی برای موج سواری دشمنان داخلی و حمایت‌های دشمنان خارجی شد و هشت ماه کشور را درگیر کردند که حکومت هر کشوری به چنین توطئه ای دچار شده بود قطعاً از بین می‌رفت.

حماسه ۹ دی با تاسی از اهل بیت (ع) خلق شد

وی اضافه کرد: دشمنان که انقلاب‌های رنگی و مخملی را در بستر فضای مجازی و در مسیر انتخابات در سه کشور دیگر قرقیزستان، گرجستان و اوکراین تجربه کرده و به نتیجه رسیده بودند درصدد اجرای آن در کشور ما بودند اما علیرغم اینکه دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در این فتنه یک حضور ترکیبی، رسانه‌ای و همه جانبه آغاز کردند ولی نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند و با بصیرت ملت ایران در سایه اطاعت پذیری از رهبر معظم انقلاب، عاملان فتنه و فتنه گران شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه باشکوه ۹ دی ۸۸ یکی از روزهای به یاد ماندنی و فراموش نشدنی، به عنوان برگ زرین دیگری در دفتر انقلاب اسلامی ثبت شده است.

وی گفت: کسانی که اهل صبر، پایداری، استقامت و بصیرت هستند این حماسه را خلق کردند و امروز نیز این مردم حامی انقلاب هستند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در خطبه فدکیه یکی از عوامل انحراف مسلمانان از مسیر امامت و ولایت بعد از ارتحال پیامبر (ص) را سقوط در فتنه بیان فرمودند گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) در اوج ولایتمداری بودند و در تمام حالات ولایتمداری خود را حفظ کرد و ما باید درس ولایتمداری را از مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) بیاموزیم.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی گفت: ذوب بودن در ولایت و فدایی ولایت بودن این شهید والامقام برای همه ما درس است.

همه به دولت برای مقابله با گرانی و تورم کمک کنند

وی با بیان اینکه ملت ایران در اغتشاشات اخیر با دشمنان همراهی نکرد، بیان کرد: دشمنان در اغتشاشات اخیر عمود خیمه ولایت را نشانه رفته بودند و تبلیغات گسترده‌ای را علیه ولایت و رهبر فرزانه انقلاب راه انداختند اما مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور در صحنه‌ها بخصوص راهپیمایی ۱۳ آبان جواب دندان شکنی به همه معاندان و دشمنان دادند و نقشه‌های آنها را خنثی کردند.

امام جمعه گناوه با بیان امروز وظیفه همه مسئولان کمک به حل مشکلات مردم است، افزود: مردم ایران اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته و دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرده است و ما مسئولان برای امیدوار کردن آنها نسبت به آینده باید در حل مشکلات آنها از جمله گرانی تلاش کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مقابله با گرانی در دستور کار دولت مردمی آیت الله رئیسی قرار دارد، همه ما باید به این امر مهم کمک و همراهی کنیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943473

مهمترین اخبار ایران و جهان: