نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:49

تحقق شفافیت گردش کالا با ثبت اطلاعات تولیدکنندگان در سامانه تجارت

گرگان- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت موجب تحقق شفافیت گردش کالا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، درویش علی حسن زاده عصر پنج شنبه در یازدهمین جلسه شورای مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان اظهارکرد: ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت باعث تحقق شفافیت گردش کالا می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت باعث تحقق شفافیت گردش کالا می‌شود و هدف اصلی اجرای این طرح رصد به روز فعالیت واحدهای صنعتی است.

وی ادامه داد: گاهی برخی از واحدهای تولیدی از چرخه تولید خارج می‌شدند و ما از علت تعطیلی آنها خبردار نمی‌شدیم و اجرای این طرح باعث خواهد شد تا اداره کل صنعت، معدن و تجارت نظارت بهتر و دقیق‌تری بر واحدهای تولیدی داشته باشد.

حسن زاده افزود: اجرای این برنامه از انحراف تسهیلات اعطایی به واحدها جلوگیری می‌کند و این امر بهره وری از منابع و اعتبارات را ارتقا می‌دهد.

وی گفت: تمامی واحدهای صنعتی و معدنی باید ضمن ثبت در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش و شناسه کالا، آمار تولید روزانه خود را هم در این سامانه ثبت کنند و واحدهایی که این اقدامات را انجام ندهند قطعاً دچار مشکل خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942929

مهمترین اخبار ایران و جهان: