نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 23:44

مطیعی: فرهنگ‌سازی مالیاتی در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به ترویج فرهنگ مالیات از طریق آثار فاخر هنری گفت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تغییر نگرش مردم در خصوص آثار پرداخت مالیات در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در دیدار با علی حسین‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان و همراهان وی، پرداخت مالیات را واجب شرعی دانست و اظهار کرد: شفافیت در پرداخت مالیات و آگاهی مردم از هزینه‌کرد آن به‌منظور جلب اعتماد عمومی باید به‌عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد.

وی، عدم آگاهی مردم از هزینه‌کرد مالیات را یک آسیب جدی در کشور خواند و بیان کرد: اگر مردم بدانند که مالیات پرداختی در کجا هزینه می‌شود و آثار پرداخت آن را مشاهده کنند، با میل و رغبت بیشتر در پرداخت مالیات مشارکت خواهند کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به ترویج فرهنگ مالیات از طریق آثار فاخر هنری گفت: فرهنگ‌سازی مالیاتی و تغییر نگرش مردم در خصوص آثار پرداخت مالیات از طریق تولید فیلم، انیمیشن و ... در دستور کار قرار گیرد.

مطیعی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ مالیات به سرمایه‌گذاری نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید پرداخت مالیات را به‌عنوان یک تکلیف مدنظر قرار داده و حس کنند که مالیات یک نوع مشارکت ملی است.

وی، فرار مالیاتی را آسیبی جدی به اقتصاد و امنیت کشور دانست و بیان کرد: فرار مالیاتی موجب توزیع ناعادلانه درآمدها در جامعه و انباشته شدن ثروت در گروه‌های خاص خواهد شد و این امر موجب شکاف طبقاتی و ناهنجاری اقتصادی می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به برقراری عدالت اجتماعی، بر لزوم تکریم و رضایتمندی مؤدیان مالیاتی در چهارچوب قوانین و مقررات تأکید کرد.

مطیعی از مالیات به‌عنوان مهم‌ترین درآمد کشور یادکرد و گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و کم شدن فروش نفت، مالیات می‌تواند بهترین جایگزین جهت درآمدهای کشور باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و مشارکت مردم و همچنین عملکرد مناسب اداره کل امور مالیاتی استان سمنان شاهد عمران و آبادانی استان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان به خاطر همراهی و تکریم ارباب رجوع برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 944629

مهمترین اخبار ایران و جهان: