نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 12:21

هزینه ۸۵۰ میلیاردی دولت در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان لامرد

لامرد- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لامرد گفت: هزینه ۸۵۰ میلیارد تومانی دولت در حوزه راه و شهرسازی نشان از توجه ویژه دولت به حوزه راه وشهرسازی در این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی منصوری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لامرد در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان لامرد از معدود شهرستان‌هایی در کشور است که همه محورهای ورودی آن چهار خطه شده و یا در حال چهار خطه شدن است.

وی به محور لامرد اشکنان اشاره کرد و گفت: این پروژه حدود ۱۷ سال بود که معلق مانده بود و با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات خوبی که صورت گرفت هم اکنون چهار خطه شده و به اتمام رسیده است.

وی گفت: محور لامرد خنج یکی از مسیرهایی است که آرزوی دیرینه مردم شهرستان لامرد برای تردد به مرکز استان است و قطعه اول آن از فرودگاه تا تونل شهید باقری (لامرد، تونل شهید باقری) در حال حاضر در مرحله اول با اعتبار ۴۵ میلیاردی در حال احداث است.

وی در همین زمینه افزود: قطعه دوم، بعد از تونل تا خنج به طول ۲۴ کیلومتر است که به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: محور علامرودشت احشام به طول ۲و نیم کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ده کیلومتر دیگر به مبلغ ۶۵ میلیارد تومان در حال انجام است و این نوید را به مردم می‌دهیم تا قبل از سال جدید این ده کیلومتر نیز به اتمام برسد.

وی افزود: مسیر ۱۲ کیلومتری همین مسیر نیز، در حال تشریفات مناقصه است که این محور ۳۷ کیلومتری، در بازه زمانی حدوداً دوساله به بهره برداری برسد.

وی گفت: بهسازی مسیر اهل زین الدین که با مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به طول ۱۲ کیلومتر به مناقصه رفته است و با مشخص شدن پیمانکار سریعاً شروع به کار خواهد کرد.

او با بیان این مطلب که این پروژه‌ها چندین سال است که روی زمین مانده بود و ارزوی مردم با توجه به صنعتی شدن شهرستان نیاز مبرم به این مسیرها می‌باشد تصریح کرد: محور اهل اشکنان به مبلغ ده میلیارد تومان است که پیمانکار آن در حال معین شدن است.

وی اذعان کرد: محور احشام چاهورز به طول سه کیلومتر از آن باقی مانده که امیداست تا قبل از سال جدید به اتمام برسد.

این مقام مسئول راه و شهرسازی لامرد گفت: چهار خطه شدن محور لامرد اشکنان، احشام چاهورز و علامرودشت احشام، به اتمام می‌رسد و مابقی محورها هم شروع به کار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه‌های به اتمام رسیده و یا در حال انجام فقط در حوزه راهسازی در شهرستان لامرد می‌باشد که نشان از اهتمام جدی دولت در این امر مهم است.

منصوری، به یکی دیگر از پروژه‌هایی که چندین سال روی زمین مانده بوده اشاره کرد و گفت: تکمیل کتابخانه اشکنان با اعتبار ۲/۲ میلیارد تومان شروع به کار کرده که تا یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی اذعان کرد: افزایش دهانه پل‌ها، تعمیرات پل‌ها، روکش آسفالت، رفع نقاط حادثه خیز و نصب علائم و… از دیگر مسولیت‌های اداره راهداری است.

این مقام مسئول اذعان کرد: با همت تیم عملیاتی منسجم و همیشه آماده راهداران این اداره که در طول سال آماده خدمت رسانی هستند، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در ایام سرما و بارندگی نیز کمترین مشکلات را در حوزه راه داشته باشیم.

منصوری، به تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در شهرستان لامرد اشاره کرد و گفت: دو زمین که یکی از آن مجتمع ۹۰ واحدی در حال ساخت است، و یک مجتمع ۱۹۴ واحدی که قرعه کشی آن انجام شده و ظرف چند روز آینده تحویل متقاضیان داده خواهد شد.

وی افزود: در حوزه نهضت ملی مسکن تأمین زمین در شهر اشکنان برای ۳۵۰ واحد و شهر علامرودشت برای ۱۱۶ واحد در یک فاز، و ۵۷ واحد در فاز دیگر انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 940129

مهمترین اخبار ایران و جهان: