نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 21:01

حکمت عقلانی سردار سلیمانی ملت ایران را متحدتر کرد

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: حکمت عقلانی سردار سلیمانی، ملت ایران را متحدتر از قبل کرد تا کنار هم در مقابل استکبار بایستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، شارلی انویه در سومین همایش اقوام و ادیان در مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در ارومیه اظهارداشت: دیروز در سنگرهای خیابانی انقلاب، مسیحی و مسلمان، کُرد و تُرک کنار هم بودند و پس از آن در سنگرهای جنگ تحمیلی متحدانه از کشور دفاع کردند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ با داعش، مسیحیان آشوری گروه‌های خودشان را در اختیار حاج قاسم قرار دادند و همراه با حشد الشعبی در مقابل داعش ایستادند.

انویه اظهار کرد: حاج قاسم به دور از تبعیض و دیدگاه‌های مذهبی و قومی و همانند آموزه‌های حضرت مسیح (ع) که می فرماید همسایه‌ات را همانند خود دوست بدار، از کشورهای مسلمان و غیر مسلمان در مقابل تکفیری‌ها حمایت کرد.

وی، سردار شهید سلیمانی دنبال میز، پست و مقام نبود و برای عدالت خواهی مبارزه می‌کرد و در راه مقاومت در برابر داعش و استکبار جهانی شهادت را با آغوش باز پذیرفت.

انویه یادآور شد: او نه تنها مدافع حرم، بلکه مدافع خیلی از کلیساهای مسیحی لبنان و یمن هم بود و افتخار می‌کنم در کشوری زندگی می‌کنم که فرماندهان و مسوولان آنها دیدگاه‌های خوبی نسبت به اقوام و ادیان دارند.

نماینده مسیحیان آشوری، کلدانی ایران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز همه اقوام و ادیان در کنار هم بخاطر نام ایران و پرچم زیبای سه رنگش قرار گرفته و در شرایط مطلوب زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 955673

مهمترین اخبار ایران و جهان: