نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 12:31

ذخیره‌سازی۶ میلیون لیتر نفت سفید در مخازن خراسان‌شمالی/توزیع نفت بین یک هزار و ۷۰۰ خانوار روستایی اسفراین

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی گفت: در حال حاضر ۶ میلیون لیتر نفت سفید در مخازن انبارهای خراسان‌شمالی ذخیره‌سازی شده و تمام ۸۶ مرکز فروشندگی توزیع نفت تکمیل هستند.

علی‌اصغر برومند، مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: پخش نفت سفید از ساعت ۲۲ شب گذشته در روستاهای شهرستان اسفراین آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه هر محدوده‌ای که شرکت گاز وضعیت را بحرانی اعلام کند، شرکت نفت آمادگی توزیع سوخت دارد، گفت: طی شب گذشته تا صبح امروز توزیع نفت بین یک هزار و ۷۰۰ خانوار در ۲۴ روستای اسفراین به صورت منزل به منزل انجام شد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان‌شمالی افزود: تاکنون هیچ‌گونه قطعی گاز انجام نشده است، توزیع سوخت نیز به دلیل این است که در صورت قطعی گاز، سوخت جایگزین داشته باشند.

وی یادآور شد: تاکنون در روستاهایی که توزیع نفت انجام شده، به هر خانوار ۲۰ لیتر نفت سفید اختصاص پیدا کرده که مبلغ دریافت برای هر لیتر ۳۰۰ تومان و ۶ هزار تومان به‌ازای این میزان نفت که این مبلغ بر اساس نرخ‌گذاری توسط فرمانداری شهرستان‌ها اعلام می‌شود.

مدیر روابط‌عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی ادامه داد: در سراسر خراسان‌شمالی ۸۶ مرکز فروشندگی سوخت وجود دارد که در شرایط فعلی تمام مراکز فعال‌اند و مردم برای تهیه سوخت از فروشندگی‌ها باید در سامانه صدف ثبت‌نام داشته باشند و بعد از تأیید توسط شرکت نفت می‌توانند سهمیه ۲۰ لیتری خانوار را تهیه کنند.

این کارشناس مسئول یادآور شد: تأییدیه این روند در سامانه به‌صورت شبانه‌روزی توسط شرکت نفت در حال انجام است تا مردم به‌راحتی بتوانند سوخت را تهیه کنند.

وی افزود: هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع نفت سفید در خراسان‌شمالی وجود ندارد، از صبح امروز توزیع نفت در روستاهای گریوان و اسدلی نیز آغاز شده است.

برومند ادامه داد: در حال حاضر ۶ میلیون لیتر نفت سفید در مخازن انبارهای خراسان‌شمالی ذخیره‌سازی شده و تمام ۸۶ مرکز فروشندگی توزیع نفت تکمیل هستند، همچنین تا فردا سه میلیون لیتر نفت سفید نیز وارد استان می‌شود.

وی اضافه کرد: برای تأمین سوخت صنایع، مرغداری، گلخانه و نانوایی‌ها نیز به میزان کافی گازوئیل در انبارهای شرکت نفت وجود دارد، بعد از ثبت‌نام در سامانه می‌توانند سوخت جایگزین را دریافت کنند.

این مقام مسئول گفت: نکته قابل‌توجه این است که همچنین ۱۶ هزار سیلندر گاز برای پخت‌وپز پیش‌بینی‌شده است که در صورت قطعی گاز به منازلی که گازشان قطع شده است، تحویل داده شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 976029

مهمترین اخبار ایران و جهان: