نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 17:54

وحدت شیعه و سنی رمز پیشرفت خراسان شمالی است

بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: انسجام و وحدت رمز پیشرفت استان است و این مهم با حضور اهل شیعه و سنت در کنار یکدیگر محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین نژاد ظهر چهار شنبه در دیدار ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی اظهار کرد: انسجام و وحدت رمز پیشرفت استان است و این مهم با حضور اهل شیعه و سنت در کنار یکدیگر محقق می‌شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ماهیت وجودی دشمنان تغییری نکرده، ادامه داد: دشمنان فقط به دنبال ایجاد ناآرامی در سطح کشور هستند اما مردم ما با بصیرت افزایی و پایبندی به اعتقادات دینی راه خود را تغییر نخواهند داد.

وی افزود: سردار شهید سلیمانی با برقراری گفتمان با اقوام مختلف و توجه به اقلیت‌ها موجب عدم تعرض داعش شد که تحقق این مهم در سایه همدلی و انسجام رخ داد.

حسین نژاد با بیان اینکه به زودی ایران جزو قدرت‌های برتر آسیا خواهد شد، گفت: دشمنان به هر اندازه که درصدد آسیب رساندن به کشور باشند اما باز هم مردم ایران اقتدار خود را نشان می‌دهند.

حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان اینکه علما و روحانیون نقش محوری در هدایت جامعه دارند، اظهار داشت: انسجام جامعه، پیگیری نیازهای جامعه، بصیرت افزایی، افزایش وحدت جامعه و تربیت طلاب از دیگر نقش‌های مهم روحانیون و ائمه جماعت است.

وی روحانیون را در حل مطالبات مردم و پاسخگویی به مسائل دینی پیشرو دانست.

گفتنی است رفع محرومیت، توجه به زیر ساخت و توسعه راه‌ها، تأمین آب شرب، استقرار پزشک خانواده در برخی روستاها، اجرای طرح هادی، کمبود اقلام دارویی و… از مطالبات مهم مطرح شده در این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 941073

مهمترین اخبار ایران و جهان: