نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 16:19

نماینده مجلس: عرضه خودرو در بورس به نفع پول‌دارها است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه خودرو در بورس نمی‌تواند دغدغه مردم و نیازمندان واقعی خودرو را پاسخ دهد، چرا که این نوع عرضه بیشتر به نفع پولدارها است.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: عرضه خودرو در بورس نشان داد این روش عرضه خودرو ‌نمی‌تواند از دغدغه مردم و نیازمندان واقعی به خودرو بکاهد، چرا که در بورس هرکسی که پول بیشتری بدهد، آن را از آن خود می‌کند.

وی تصریح کرد: در این مدت ثابت شده عرضه خودرو در بورس نتوانسته رضایت مردم را به همراه داشته باشد، به نظر می‌رسد بهتر تولیدکنندگان خودرو تمام تولیدات خود را به صورت درصد درصد از طریق قرعه‌کشی به مردم عرضه کنند و روال عادی قرعه‌کشی برای متقاضیان خود تداوم یابد.

نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب در مجلس شورای با بیان اینکه بورسی شدن خودرو منجر به گران‌تر شدن این کالا شده است، ادامه داد: در این روش کسانی که پول‌‌دار تر هستندصاحب ماشین می‌شوند و در واقع باید گفت این روش بیشتر به سود پولداران است.

آصفری بر لزوم واردات خودرو تاکید کرد و گفت: دولت باید اجازه دهد کسانی که می‌توانند با استفاده از ارز خارجی خود نسبت به واردات اقدام کنند تا بخشی از کمبود برطرف شود، متاسفانه عده‌ای رانت اجازه این کار را نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: واردات خودرو منجر به رقابتی‌شدن بازار خودرو، کاهش قیمت‌ها و بهتر شدن خدمات پس از فروش  می‌شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی انحصار تولید ماشین را موجب عدم ساماندهی بازار خودرو دانست و گفت: باید اجازه واردات داده شود تا انحصار تولید کارخانه تولید خودرو شکسته شده و قیمت‌ها کاهش یابد، متاسفانه منافع عده‌ای اجازه نمی‌دهد این اتفاق رقم بخورد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 982829

مهمترین اخبار ایران و جهان: