نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 15:53

فارس من| درخواست برای ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها

برخی کاربران فارس من با ثبت پویشی خواستار ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس‌من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار ایجاد رشته اقتصاد اسلامی و مقاومتی در دانشگاه‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آوردند:

«با توجه به محرز شدن عدم کارآیی اقتصاد لیبرالی در تأمین عدالت اجتماعی، که عوارض آن را هم اکنون در کشور شاهدیم ، لزوم ایجاد یک رشته تحصیلی با عنوان اقتصاد اسلامی و مقاومتی ، کاملا مشهود است.
لازم به یادآوری است که از آنجایی که اقتصاد دانان امروز ما، تحت تعلیم اقتصاد لیبرالی قرار داشته‌اند ، هم اکنون قادر به پیاده‌سازی اقتصاد اسلامی نمی‌باشند. در این زمینه می‌توان از حضور و نظرات علمای اسلام و بزرگان دین استفاده نمود.
تأکید لیبرالیسم بر بازار کاملا آزاد و بدون کنترل، و اعتقاد به این نظریه، حتی در بین برخی مدعیان انقلابی و ضدلیبرالیسم کاملا مشهود است.»

غلامرضا حبیب محقق سردبیر این پویش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت:‌ ما در کشور مشکلاتی داریم که به صورت گرانی و افزایش قیمت خودش را نشان می‌دهد و در سیستم آموزش عالی به این شکل است که می‌گویند سرمایه آخرین حرف را می‌زند و بحث سر این است که حرف را سرمایه داری می‌زند و الان سود سپرده بانک‌ها  را بالا برده‌اند، تولیدکننده چقدر باید سود کند تا این را جبران و آن‌ را پرداخت کند؟

وی افزود:‌ خیلی از افرادی که صاحب کار هستند ادعای انقلابی  و اسلامی بودن دارند، آیا واقعا سیستم اقتصاد اسلامی به این ترتیب است؟ قضیه‌ای که ما داریم، اکثرا پرورش یافته سیستم‌های دیگران اند و اساتید کاملا لیبرالی تدریس می‌کنند و دستگاه‌های اقتصاد غربی وجو دارد و کسی در سیستم اقتصاد اسلامی پژوهشی انجام نداده است یا آموزشی ببیند و نیرو تربیت کنند.

 حبیب محقق گفت: هر سمتی که می‌رویم ردپای لیبرالی را در همه جا می‌بینیم و این قضیه نشان می‌دهد که در تربیت افراد که تربیتی منظورمان است که از اقتصاد اسلامی برداشت کنند و آن سیستم را پیاده کنند، نداریم.

وی افزود:‌ لزوم این موضوع است که هم در دانشگاه‌ها رسیدگی و نیرو تربیت کنیم و هم در اقتصاد اسلامی پژوهشی انجام شود و بتوانیم روش ها را استخراج کنیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013129

مهمترین اخبار ایران و جهان: