نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 23:08

۵۶ هزار مورد بازرسی از نانوایی‌ های آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه - مدیر بازرسی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۵۶ هزار مورد بازرسی در یک سال گذشته از نانوایی ‌های استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قادر شهسواری عصر پنجشنبه در نشست کارگروه آرد و نان استان اظهار کرد: ۵۶ هزار بازرسی در یکسال گذشته از نانوایی‌های استان انجام شده که منجر به تشکیل پنج هزار پرونده در تعزیرات حکومتی شده است.

وی افزود: ارزش پرونده‌های تشکیل شده بیش از ۴۰ میلیارد ریال بوده و بیشترین بازرسی‌ها مربوط به ارومیه با ۱۰ هزار بازرسی و یکهزار و ۷۰۰ پرونده به ارزش ۲۷ میلیارد ریال بوده است.

شهسوار گفت: در یکسال اخیر بیشترین تخلفات در بخش نظارت بر بازار عرضه محصولات اساسی کشاورزی مرتبط با نانوایی‌ها و فروش آرد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی هم در این نشست، با تأکید بر هدفمند سازی بازرسی‌ها گفت: باید فضا را ساماندهی کنیم تا افرادی که علاقمند به فعالیت سالم هستند راحت فعالیت کنند و نباید چند تخلف موجب شود تا همه متهم تلقی شوند.

حسین نجف زاده افزود: موارد گزارش شده به این نهاد در حوزه آرد و نان شامل چهار حوزه نان، آرد، گندم و سبوس است که در این راستا سه هزار و ۷۹۹ مورد گزارش مردمی در حوزه نان، ۷۶۳ مورد در حوزه آرد، ۳۵ مورد گندم و پنج مورد در حوزه سبوس بوده است.

وی تأکید کرد: از گزارش‌های رسیده به تعزیرات حکومتی سه هزار و ۴۴ مورد در زمینه نان و ۵۷۳ مورد در حوزه آرد منجر به تشکیل پرونده و محکومیت شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این کارگروه گفت: افراد متخصص در زمینه بازرسی نداریم و عده‌ای به صورت موقت از سازمان صنعت، معدن، تجارت و بسیج مهندسین در این زمینه همکاری کردند و دستمزد آنان نیز پرداخت نشد.

خسرو شهبازی افزود: هم اکنون نیروهایی که مهندسین کشاورزی هستند در بازرسی‌ها حضور می‌یابند و لازم است اعتباری برای جذب یا تربیت نیروها در بخش بازرسی تخصیص یابد.

در این جلسه در راستای دسترسی آسان شهروندان به نانوایی و نان با افزایش تعداد نانوایی‌های فعال در شیفت بعد از ظهر موافقت شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 973573

مهمترین اخبار ایران و جهان: