نیوز سیتی!
26 دی 1401 - 23:57

۱۳۳ حادثه دیده در سمنان امدادرسانی شدند / ۱۵ تیم در آماده باش

سمنان- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان گفت: گروه‌های هلال احمر در روزهای سرد اخیر به ۱۳۳ نفر از مردم آسیب دیده از سرما، امداد رسانی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر محمد خانی شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی هلال احمر سمنان ضمن اشاره به بازدید امروز استاندار سمنان از مجموعه، بیان کرد: تیم‌های عملیاتی هلال احمر در جای جای استان آماده امدادرسانی در ایام سرد سال هستند.

وی با بیان اینکه در سرمای روزهای اخیر ۱۵ تیم عملیاتی و ۴۵ نیروی امدادرسان به امدادرسانی مبادرت ورزیدند، افزود: مجموعاً ۱۳۳ نفر حادثه دیده از سرما طی روزهای اخیر در سراسر استان سمنان توسط این تیم‌ها، امداد رسانی شدند.

اسکان ۲۶ هموطن

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان با بیان اینکه تیم‌های امدادی با تجهیزات آماده خدمت رسانی هستند، گفت: ۲۶ نفر از هموطنان در روزهای اخیر توسط هلال احمر اسکان دهی موقت شدند.

محمدخانی با بیان اینکه در کنار امدادرسانی، اقداماتی مانند حفظ آمادگی و تمرین و همچنین آموزش توسط هلال احمر در طول سال برگزار می‌شود تا توان عملیاتی این نیرو، حفظ شود، گفت: آموزش تخصصی جست‌وجو و نجات در حوادث حمل و نقل جاده‌ای از جمله اقداماتی است که به صورت جدی به خصوص در فصل سرما، دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های واکنش سریع برای اعزام به حوادث جاده‌ای در سراسر استان سمنان رکورد ۱۳ دقیقه و ۵۰ ثانیه را به صورت میانگین در اختیار دارند، بیان داشت: دوره آموزشی تخصصی اقدامات پیش بیمارستانی از دیگر اقدامات هلال احمر در استان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 981529

مهمترین اخبار ایران و جهان: