نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 09:11

ارزش های اسلامی در جهان امروز در امام راحل خلاصه شده است

خمین- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امام خمینی راه عزت و شرف را به ما آموخت، گفت: ارزش های اسلامی در جهان امروز در امام راحل خلاصه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز جمعه در مراسم هفته فرهنگی «برآستان آفتاب» با اشاره به برنامه ریزی ها برای برگزاری هفته فرهنگی خمین اشاره کرد و گفت: خمین جایگاه پیر خمین و روح خدا و بنیانگذار مقدس جمهوری اسلامی و شجره طیبه امامت و ولایت و احیاگر فرهنگ اهل بیت بسیار گرانقدر است.

نماینده ولی فقیه در مرکزی در ادامه گفت: تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته این خاندان مکرم که شاخه‌ای از شجره طیبه فاطمیه بوده همه مایه افتخار است و امت بزرگ اسلام و جبهه مقاومت افتخاراتی که در شصت سال گذشته نصیبش شده است از سال ۴۱ تا امروز همه این برکات به لطف امام است.

وی افزود: شخصیت، عظمت، آثار، شاگردان، فقاهت، تحجد، عرفان و فقه امام بسیار عمیق است و اگر امام و سایر بزرگواران روحانیت در صد سال گذشته مثل شیخ عبدالکریم حائری و امام و علامه طباطبایی و خانواده صدر نبودند این معارف در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: امام حیات طیبه را به ما آموخته و باید قدر آنها باشیم. مجلس و دولت و قوه قضائیه نباید سهل انگاری کنند و این گنجینه را پاس بدارند.

آیت الله دری ادامه داد: امام این گنجینه را گشود و از این گنجینه شهید سلیمانی‌ها در آمدند. امام راه عزت و شرف را به ما آموخت و ما حیات طیبه را از امام یاد گرفتیم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه امام با انقلاب و جمهوری اسلامی و قانون اساسی و ولایت فقیه اش این راه را ترسیم کرد و ادامه این راه را وجود نورانی مقام معظم رهبری ادامه دارد افزود: باید بدانیم ارزش‌های اسلامی در جهان امروز در امام خلاصه شده است و باید راه امام را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: معتقدیم مؤلفه‌های متعددی می‌توانند نظام هویتی جامعه را تقویت کنند و آن را مقتدر نگهدارند. در رأس این مؤلفه‌ها مفاخر و مشاهیر و شخصیت‌های بزرگ و اسطوره‌ها و بزرگانی هستند که جز مهمی از این هویت را تشکیل می‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975529

مهمترین اخبار ایران و جهان: