نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 20:01

نقش کلیدی بانوان در تربیت نسل پویا و پیشرفت جامعه فراموش نشود

کرج- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بر ضرورت تبیین الگوی سوم زنان از نگاه اسلام گفت: نقش کلیدی بانوان در تربیت نسل پویا و پیشرفت جامعه نباید فراموش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی بر حق عصر جمعه همزمان با ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز زن و مادر، گفت: زن در عین حالی که مظهر جمال و رحمت الهی است در آموزه‌های اسلامی به عنوان محوری‌ترین عضو خانواده نیز شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان در نقش‌های مختلف مادری، همسری، دختر بودن، خواهر بودن و… قرار می‌گیرند، افزود: اگر این نقش‌ها به درستی ایفا شود، پایه‌ای ترین کانون جامعه که همان خانواده است را به تراز خود نزدیک می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز ادامه داد: جایگاه خانواده، جایگاه بی‌بدیلی است که حتماً نقش زنان در این کانون حائز اهمیت و بدون همتا است.

ولایی برحق با تاکید بر اینکه زن‌ها در خانواده یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها را دارند، یادآور شد: بانوان در اجتماع هم به عنوان نیمی از افراد جامعه یکی از مهمترین وظایف، یعنی تربیت و راهبری جریان ِ آموزشِ اعضایِ جامعه و نسل جدید را به عهده دارند.

این مقام مسؤول تصریح کرد: اگر در جامعه تربیت به دست بانوانی باشد که دارای شاخصه‌ها و استانداردهای عالی باشند جامعه پس از مدتی به سمت ترقی و پیشرفت حرکت خواهد کرد، این مأموریت کلیدی تنها از عهده مادران بر می‌آید.

وی همچنین به جلوه دیگری از جایگاه زن در الگوی سوم زنان از نگاه اسلام اشاره کرد و یادآور شد: بانوان گرامی به عنوان فعالان عرصه اجتماع و تأثیر گذاران حوزه‌های مختلف جامعه می‌توانند در ارتقا و رشد جامعه نقش پررنگ و کلیدی ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اضافه کرد: نگاه اسلام به زن، برخلاف نگاه متحجرانه شرقی و یا نگاه ابزاری غرب به زنان بوده و قائل به جایگاه مؤثر و پیش برنده اجتماعی زن در کنار وظایف خانوادگی او است.

ولایی بر حق در پایان اظهار امیدواری کرد تا الگوهایی که در عرصه نگاه اسلام به زن، در جامعه ایرانی اسلامی در حال ظهور است، روز به روز اثرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 975073

مهمترین اخبار ایران و جهان: