نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 09:07

اعزام روحانیون و هیئتی‌ها برای امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده خوی

ارومیه - رئیس اداره تبلیغات خوی از اعزام روحانیون و هیئتی‌ها برای امدادرسانی در مناطق زلزله زده خوی خبر داد.

حجت الاسلام محسن مسلمی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در لحظه وقوع زلزله جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر در دفتر امام جمعه خوی در حال برگزاری بود که زلزله موجب نیمه تمام ماندن جلسه شد و از همان لحظه بلافاصله طلاب و روحانیون و هیئتی‌ها طی جلسه‌ای جهت هماهنگی گرد هم آمده و به روستاهای اطراف و مناطق زلزله زده جهت شناسایی نیازها و امدادرسانی اعزام شدند.

وی اضافه کرد: از لحظه‌ای که زلزله رخ داده است طلاب شبانه روز بدون استراحت در خدمت زلزله زده‌ها هستند و با توجه به حجم گسترده خسارات وارده بر خانه‌ها و استمرار پس لرزه‌ها، مردم چون نمی‌توانند به منازل خود برگردند، مجبور هستند در چادرهای موقت زندگی کنند و لذا نیاز جدی به چادر وجود دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خوی تصریح کرد: از لحظات اولیه زلزله استاندار، وزیر کشور، رؤسای اورژانش و هلال احمر، امام جمعه خوی و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی در منطقه حاضر هستند و کمک‌های لازم را به زلزله زده‌ها انجام می‌دهند و تاکنون بیش از ۲۰ کمپ برای زلزله زده‌ها ایجاد شده است اما با توجه به اینکه شهرستان خوی بیش از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و دمای هوا بسیار سرد است، تعداد چادرهای اهدا شده کافی نیست و لذا از هموطنان تقاضا داریم در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه در مورد افراد و نیروی جهادی فعلاً، نیروهای بومی شهرستان اعم از طلاب، هیئتی‌ها و نیروهای جهادی کف میدان هستند و کفایت می‌کند، گفت: هم اکنون مهم‌ترین نیاز منطقه، چادر، پتو، بخاری، لوازم گرمایشی، مواد غذایی، نان و ظروف یکبار مصرف است.

حجت الاسلام مسلمی خاطرنشان کرد: تاکنون کمک‌های مردمی مورد رضایت بود اما نیاز مردم بسیار بالا است و مردم از حضور مسئولین در مناطق زلزله زده رضایت دارند.

وی تاکید کرد: بیشترین آسیب‌ها در شهر فیرورق، روستاهای زیوه حسن خان، شهرک ولیعصر خوی و مسکن‌های مهر شهر می‌باشد که تا حد امکان و توان امداد رسانی‌ها صورت گرفته است اما باز هم نیاز است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی از راه اندازی آشپزخانه طخ غذای گرم در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: به همت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) آشپزخانه طبخ غذای گرم روزانه برای ۱۰ هزار نفر از امروز در مناطق زلزله زده با همکاری و کمک طلاب راه اندازی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1009129

مهمترین اخبار ایران و جهان: