نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 00:28

اورژانس دامغان به ۱۴۹۲ نفر در حوادث ترافیکی امدادرسانی کرد

دامغان- سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان بابیان اینکه ۱۱ آمبولانس فعال در این شهرستان وجود دارد، گفت: یک هزار و ۴۹۲ نفر طی ۹ ماه سال‌جاری به بیمارستان این شهر منتقل شدند.

سید حسن تقوی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هم اکنون در سطح شهرستان دامغان ۱۱ دستگاه آمبولانس وجود دارد، ابراز داشت: علاوه بر این تعداد همواره یک دستگاه آمبولانس برای اعزام بیماران در بیمارستان ولایت این شهرستان به صورت فعال آماده ارائه خدمات لازم به بیماران است.

وی ضمن بیان اینکه از اردیبهشت لغایت دی ماه سال جاری این تعداد آمبولانس چهار هزار و ۵۵۲ مأموریت جاده‌ای و پنج هزار و ۵۶۹ مورد حوادث شهری را پوشش دادند، افزود: آمبولانس‌های دامغان همگی در موعد مقرر و حتی زودتر از زمان استاندارد به صحنه حادثه رسیده و امداد رسانی‌ها با سرعت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان دامغان با بیان اینکه طی بازه مذکور ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر از خدمات اورژانس و آمبولانس‌ها در این شهرستان استفاده کردند، ابراز داشت: بر اثر حوادث ترافیکی یک هزار و ۴۹۲ نفر و به دلیل حوادث غیر ترافیکی سه هزار و ۸۰۶ نفر از اردیبشهت تا دی ماه سال جاری به بیمارستان ولایت دامغان انتقال یافتند.

تقوی با بیان اینکه طی بازه مذکور ۸۸ بیمار به خارج استان و ۱۹۶ بیمار به سمنان منتقل شدند، تصریح کرد: اغلب این اعزامی‌ها را بیماران قلبی و عروقی تشکیل می‌دهند که به درمان آنژیوگرافی و جراحی قلب نیاز داشتند.

وی وضعیت آمبولانس‌های دامغان را مطلوب خواند و اضافه کرد: هشت پایگاه اورژانس جاده‌ای و سه پایگاه اورژانس شهری به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات لازم به هموطنان خواهند بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1008929

مهمترین اخبار ایران و جهان: