نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 20:04

بررسی و بازدید ایمنی از ۵۲۲ ساختمان

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران گفت: با آغاز بکار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه تهران ۵۲۲ ساختمان بازدیدشان انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نصیری در سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی کلانشهر تهران با بیان اینکه قرارگاه ایمنی کالبدی دو جلسه در خرداد ماه و مرداد ماه سال جاری تشکیل داده بود، گفت: در آن جلسات سند ایمنی کالبدی کلانشهر تهران به تصویب ستاد مدیریت بحران شهر تهران رسید.

رئیس سازمان مدیریت بحران تهران ادامه داد: کمیته‌های ۹ گانه‌ای ذیل این قرارگاه شکل گرفته که خوشبختانه جلسات آن‌ها برگزار شده، در میان این کمیته‌ها سه کمیته فنی، عمرانی، ایمنی شهرسازی و معماری و کمیته هماهنگی ایمنی مناطق به شکل فعالانه‌تری اقدامات خود را پیگیری کرده‌اند.

وی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران، بیان کرد: ایمنی شهر مربوط به یک دستگاه نیست و ناایمنی‌ها نیز مربوط به امروز و دیروز نیستند لذا درخواست ما ورود جدی‌تر دستگاه‌هاست تا با نگاهی همدلانه موضوعات را به پیش ببرند.

نصیری تاکید کرد: پیرو مصوبات جلسات قبلی قرارگاه ایمنی برای اولین بار در کشور ۹ دستگاه در حضور وزیر کشور و شهردار تهران تفاهم‌نامه امضا کردند و در همین راستا از جمله اقدامات قرارگاه موضوع احصا ۱۶ هزار ساختمان نیازمند بازدید بود که با آغاز بکار تیم‌های ارزیابی ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه تهران ۵۲۲ ساختمان بازدیدشان انجام شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953229

مهمترین اخبار ایران و جهان: