نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 17:48

۶۵ درصد مبلمان کشور در ملایر تولید می شود

همدان- رئیس هیئت مدیره مبل و منبت ملایر با بیان اینکه گردش مالی صنعت مبلمان در کشور ۶۵ هزار میلیارد تومان است، گفت: این هنرصنعت در ملایر، ۶۵ درصد مبل کشور را تأمین می‌کند.

یدالله کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه امروز مبل ملایر در قامت جهانی است و ملایر به عنوان شهر جهانی مبل و منبت شناخته شده، اظهار کرد: با توجه به گردش مالی خوبی که این صنعت در دنیا دارد.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای مختلف دنیا، صنایع غول پیکر و بزرگ را کنار گذاشته و به صنایع کوچک و متوسطی از جمله صنعت مبل روی آوردند، گفت: این هنر فاخر در ملایر دارای جایگاه ویژه است با هنرمندان بسیار هنرمند و چیره دست که با هنر زیبایشان ثبت ملی و جهانی را برای ملایر ارمغان آوردند.

رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل و منبت ملایر افزود: این هنرصنعت ۲۰ هزار شغل با کمترین هزینه بر دوش دولتمردان ایجاد کرده که ۶۵ درصد مبل کشور را تأمین می‌کند و این نشان از عظمت و بزرگی این هنر صنعت در ملایر است.

کریمی گفت: هنر منبت از سالیان دور در شهر ملایر وجود داشت و در نیم قرن اخیر فراگیر شد اما در مدت ۵ ساله گذشته یک راه میان بر ۲۰ تا ۳۰ ساله راطی کرد و همه نگاه‌ها را در کشور به خود منعطف کرد.

وی تصریح کرد: ثبت ملی و جهانی، برگزاری جشنواره‌های مختلف ملی، تبلیغات گسترده تلویزیونی و مستندسازی‌های متعدد، حضور در نمایشگاه اکسپو و حضور فعالان این صنعت در همه عرصه‌های مختلف، نشان از توسعه و پیشرفت و افتخار آفرینی برای جهان شهر ملایر دارد.

کریمی با اشاره به توسعه مناطق ۴ گانه صنعت مبلمان، گفت: شهرک صنعتی مبلمان که تنها شهرک تخصصی مبلمان در کشور است در سال ۹۶ با ۴۰ درصد فعالیت می‌کرد اما اکنون تمام زمینهای آن واگذار شده و تقریباً به بهره برداری کامل رسیده و توسعه فاز دوم این شهرک در دست اقدام است.

رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل و منبت ملایر ادامه داد: واحدهای نمایشگاهی در سطح شهرستان در سال ۹۶ دارای ۲۰۰ واحد نمایشگاهی بود که در سال ۹۸ به بیش از ۳۰۰ واحد نمایشگاهی افزایش یافت و اکنون به بیش از ۶۵۰ واحد نمایشگاه در عرضه مبلمان ارتقا پیدا کرده که در همه مناطق ۴ گانه از جمله بازار بزرگ مبل شهید مطهری، شهرک مبلمان منطقه صنعتی، کارخانه قند و بلوار شهید بهشتی فعال هستند.

کریمی افزود: منطقه صنعتی کارخانه قند در سال ۹۶ حدود ۲ واحد تولیدی فعال بود که با ثبت ملی و ثبت جهانی به بیش از ۵۰۹ واحد تولیدی افزایش پیدا کرد.

رئیس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل و منبت ملایر با اشاره به اینکه در بلوار شهید بهشتی تعداد انگشت شماری، نمایشگاه و واحد تولیدی وجود داشت که هم‌اکنون شاهد افزایش چشمگیر آن هستیم، خاطرنشان کرد: در مناطق حاشیه شهر نیز شاهد وجود کارگاه‌های کوچک و متوسط هستیم که بسیاری از جوانان این مناطق را مشغول به کار کرده است و در بخش هارو روستاها نیز شاهد توسعه و رواج این هنر صنعت هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1018773

مهمترین اخبار ایران و جهان: