نیوز سیتی!
16 بهمن 1401 - 14:56

مراجعه بیش از ۴۴ هزار نفر به اورژانس بیمارستان صحنه

کرمانشاه- مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه از مراجعه بیش از ۴۴ هزار نفر به اورژانس بیمارستان این شهرستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

فریدون نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیمارستان دکتر معاون شهرستان صحنه که حدود ۶۰ سال قدمت دارد با ۶۵ تخت فعال در زمینه تخصص‌های پایه و کلینیکی به مردم منطقه ارائه خدمت می‌کند که این بیمارستان دارای بخش‌های زنان و زایمان، اطفال، دیالیز، داخلی ، جراحی، ICU و CCU و بخش اورژانس است.

وی افزود: بخش رادیولوژی بیمارستان معاون صحنه مجهز به دستگاه سی. تی. اسکن است که در این مرکز تحت نظر متخصص مربوطه سی. تی. اسکن با تزریق ماده حاجب نیز انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان صحنه تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد کل مراجعین به اورژانس بیمارستان دکتر معاون ۴۴ هزار و ۶۲۰ نفر بوده و همچنین ۲ پایگاه فوریت‌های پزشکی شهری صحنه و جاده‌ای میانراهان، خدمات اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان را انجام می‌دهند و ۴۴۲ بیمار را به اورژانس بیمارستان دکتر معاون انتقال داده‌اند.

نوری بیان کرد: تجهیز این بیمارستان به دستگاه‌های پیشرفته از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که آزمایشگاه بیمارستان دکتر معاون مجهز به دستگاه‌های پیشرفته اتوماتیک که قادر به انجام تمام آزمایشات هورمونی، آنزیمی، خونی و بیوشیمی است و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد که به طور میانگین تعداد مراجعین به آزمایشگاه ۲ هزار و ۴۰۰ مورد به صورت ماهانه است.

وی ادامه داد: ساختمان جدید کلینیک تخصصی بیمارستان دکتر معاون با مساحتی در حدود ۷۵۰ متر مربع و در ۲ طبقه از ابتدای سال ۹۷ افتتاح و با تخصص‌های زنان و زایمان، داخلی، اطفال، قلب و عروق، عفونی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، اعصاب و روان، جراحی عمومی، سونوگرافی، روانشناسی بالینی و تغذیه، در دو نوبت صبح و عصر فعال و در چرخه خدمت رسانی به بیماران قرار گرفته است.

نوری گفت: در حوزه بهداشت و در راستای ارتقا خدمات بهداشتی شهرستان صحنه خدمات بهداشت حرفه‌ای، بهداشت محیط، مبارزه و کنترل بیماری‌ها، بهداشت و سلامت روان، بهداشت خانواده و سلامت مادران و کودکان در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارائه خدمت می‌گردد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1020173

مهمترین اخبار ایران و جهان: