نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 20:38

مردم تربت جام مهمانِ ضیافتِ اطعام علوی شدند/توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

امام جمعه تربت جام از آماده سازی، طبخ و توزیع ۳۰ هزار پرس غذای گرم همزمان با شام میلاد مولود کعبه حضرت علی(ع) به همت خیرین و گروه های جهادی شیعه و اهل سنت و توزیع بین محرومین و مُحبان آن امام همام در این شهرستان وحدت آفرین خبر داد.

حجت الاسلام حسین اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تربت جام با تبریک ولادت باسعادت امام‌علی (ع)، اظهارکرد: حضرت علی (ع) یکی از شخصیت های بزرگ نه تنها تاریخ اسلام، بلکه یکی از شخصیت های بزرگ معنوی و الهی تاریخ بشریت می باشد که در میان همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و اهل سنت مورد توجه و احترام ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: گروه های جهادی فعال در سطح شهرستان تصمیم گرفتند که در روز ولادت حضرت علی (ع) برنامه‌ای اجتماعی و فرهنگی اطعام علوی را برگزار کنند که در واقع این برنامه یک فعالیت وحدت آفرین میان برادران اهل‌سنت و شیعه  منطقه جام است.

امام جمعه تربت جام خاطر نشان کرد: متولی اصلی این کار بزرگ قرارگاه فرهنگی جهادی شهیدحاج قاسم سلیمانی است که ان شاءالله به نامِ نامی مولا علی(ع) ۱۱۰ دیگ غذا طبخ شده به تعداد ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط گروه های جهادی، روحانیون مساجد، محلات و بسیجیان در بین محرومان و مستضعفین این شهرستان به نحوه شایسته از مصلی الغدیر شهرستان توزیع شد.

حجت الاسلام اسلامی بیان کرد: گروه های جهادی فعال در سطح شهرستان در مناسبت های مختلف با همکاری خیرین و کمک های آن‌ها فعالیت های زیادی را در حوزه بسته بندی‌های معیشتی، طبخ و توزیع غذا بین محرومین دارند، اما این کار برای اولین بار به صورت منسجم و مشترک در حال برگزاری است.

وی در پایان اضافه کرد: هزینه این کار بزرگ از مجموعه گروه های جهادی فعال، خیرین، ستاد نماز جمعه، آستان قدس رضوی، برخی از دستگاه های حمایتی، ستاد اجرایی فرمان امام،  موکب شهید علیمردانی، گروه منتظران ظهور و عمار می باشد که در شام میلاد امیرالمؤمنین(ع) در بین محرومین،  مستضعفین روستاهای اطراف شهر تربت جام و محبان و ارادتمندان آن امام همام  توزیع شد.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1019029

مهمترین اخبار ایران و جهان: