نیوز سیتی!
10 بهمن 1401 - 12:44

اقدامات و نیازهای فوری مناطق زلزله زده خوی/لزوم حضور گروه‌های جهادی متخصص

طبق برآورد نیروهای امدادی و گروه‌های جهادی مستقر در منطقه یکی از مهمتین نیاز مردم این مناطق طخ و توزیع منظم غذای گرم است.که به نظ می‌رسد با حضور گروه‌های جهادی متخصص و مجهز این مشکل مردم رفع شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه از اولین دقایق زلزله خوی نیروهای امدادی ، در کنار مردم برای کاهش مشکلات آنان در تلاش اند.رییس جمعیت هلال احمر درباره اقدامات انجام شده در این مناطق اظهار داشت:۷۰ روستا در زلزله دچار آسیب شده اند که باید از تمام آنها بازدید کرد. ۷۵ گروه  ارزیاب ۲ نفره در سطح مناطق زلزله زده فعال هستند که وزیر کشور تأکید کردند تا این میزان به ۲ برابر یعنی ۱۵۰گروه افزایش پیدا کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور میدانی در مناطق زلزله‌زده به همراه دبیرکل جمعیت و سرپرست سازمان امداد و نجات، افزود: اعزام 5 تیم ارزیاب ستادی از سازمان امداد و نجات، آماده‌باش تیم‌های امداد هوایی استان‌های معین و اعزام تیم های آنست از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، زنجان، همدان و سازمان امداد و نجات، برپایی اردوگاه‌های اسکان اضطراری در سطح شهرستان خوی در ۱۹ منطقه و آغاز مرحله توزیع اقلام امدادی در بین آسیب دیدگان در روستاها در ساعات ابتدایی پس از زمین لرزه از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر در این زمین‌لرزه بوده است.

وی با اشاره به حضور ۳۶۵ نیروی عملیاتی جمعیت، ۱۵ تیم آنست و ۸۶ خودروی عملیاتی در منطقه افزود: با تلاش بی وقفه امدادگران  ۴۱۵۶ دستگاه چادر، ۳۸۰ شعله والور، ۴۳۶ بخاری برقی، ۴۳۶ بسته غذای 72 ساعته،۴۳۸۰ تخته پتو و ۱۸۹۰ تخته موکت بین افراد آسیب‌دیده توزیع شده است. 

کولیوند ارزش ریالی کل اقلام زیستی و امدادی ارسال شده به مناطق زلزله زده برای توزیع و تقویت انبارهای امدادی از شب گذشته تاکنون را ۷۹۱ میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: ۳ محموله با سه پرواز از انبارهای سازملن امدادونجات و همچنین محموله‌های دیگر از استان‌های معین با وزن کلی ۷۰۹ هزار و ۶۹۱ کیلوگرم تاکنون به خوی ارسال شده است. این اقلام شامل ۱۰ هزار و ۸۵۴ دستگاه چادر، ۱۲ هزار و ۶۴۱ تخته پتو، ۶۸۰۰ تخته موکت، ۲۱ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون، ۲۵۰۰ هزار و والور و ۹۷۲۸ بسته غذایی بوده است.

یادآور می شود هیچ گونه تخریب صد در صدی به مساکن خانوارها رخ نداده است و جمعیت هلال‌احمر با همراهی مردم اقدام توزیع اقلام مورد نیاز می‌کنند .

طبق برآورد نیروهای امدادی و گروه‌های جهادی مستقر در منطقه و مشاهدات میدانی خبرنگاران فارس که در منطقه حضور دارند، یکی از مهمتین نیاز مردم این مناطق طبخ و توزیع منظم غذای گرم است.که به نظ می‌رسد با حضور گروه‌های جهادی متخصص و مجهز این مشکل مردم رفع شود.لوازم گرمایشی،پتو و جیره خشک از دیگر این نیا‌ز‌هااست.نکته مهم این است که مردم عادی از حضور در مناطق به جهت کمک رسانی خودداری کنند ،چراکه حضور مردم عادی نه تنها باری از دوش مردم و مسولان و امدادگران برنمی دارد بلکه در مواردی مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند.کمک های ارسالی نیز باید با هماهنگی هلال احمر و فرمانداری توزیع شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1007273

مهمترین اخبار ایران و جهان: