نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 18:40

از تردد خودروهای سنگین حامل سوخت در محور غار علیصدر جلوگیری شود

همدان_استاندار همدان گفت: تدابیری اندیشیده شود که از تردد خودروهای سنگین حامل سوخت در محور غار علیصدر جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی فرزاد صبح شنبه در هفتمین جلسه ستاد راهبری وضعیت تصادفات استان، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اعضای ستاد، گفت: سیاست و نگاه دولت سیزدهم این است که تمام توان خود را در راستای کاهش تصادفات به کار گیرد، زیرا در نظام مقدس جمهوری اسلامی جان انسان‌ها ارزشمند است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ که بعد از همه‌گیری کرونا نخستین سفرهای نوروزی انجام شد، از همه امکانات و ظرفیت استان در راستای جلوگیری از بروز تصادفات استفاده کردیم.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: شش ماه قبل از سفر رئیس محترم جمهور به استان، طرح‌های اولویت دار در مجموعه راه و شهرسازی با رویکرد تکمیل زیرساخت‌ها و رفع نقاط حادثه خیز، آماده کردیم و در جلسات سفر مطرح کردیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۲۳ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان، برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص یافت که قابل تقدیر است، افزود: در سفر رئیس جمهور به استان، ۳,۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه راه و شهرسازی اختصاص یافت.

استاندار همدان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز استان بر اساس اولویت‌بندی احصا و سپس در رفع آن‌ها اقدام می‌شود، عنوان کرد: اعتبارات تخصیص یافته در مدت سه سال انجام و پرداخت خواهد شد؛ بنابراین باید طرح‌ها را بر اساس اولویت‌بندی تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن به ویژه ساخت شهر یا شهرک‌های جدید، وجود پیوست ترافیکی الزامی است، گفت: تاکید شده که در ساخت شهر و شهرک‌های جدید معابر فرعی را حداقل ۱۲ متری، خیابان‌ها حداقل ۲۴ و بلوارهای شریانی حداقل ۷۵ متر طراحی و در نظر گرفته شوند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نخستین موضوعی که در هیئت دولت از آن دفاع کردم، چهاربانده کردن محور غار علیصدر بود، مطرح کرد: تدابیری اندیشیده شود از تردد خودروهای سنگین حامل سوخت در محور غار علیصدر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی استان تقویت و شهرستان‌هایی که فاقد مرکز هستند تجهیز شوند، گفت: شناسایی نقاط حادثه خیر درون شهری و برون شهری انجام و بر اساس اولویت بندی رفع خواهند شد.

استاندار همدان در پایان مطرح کرد: به پیشنهاد پلیس راه، آموزشی فراگیر برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در راستای فرهنگ‌سازی انجام می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 961373

مهمترین اخبار ایران و جهان: