نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 14:05

هزینه‌های استانداری گلستان برای مقابله با شبکه فساد ساخت و ساز غیرمجاز

استاندار گلستان گفت: در یکی از روستاهای استان 170 ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفت و زمانی که می‌خواستیم آن دهیار را عزل کنیم، فشارهای شبکه گسترده سازمان یافته ساخت و ساز غیرمجاز کار را به جایی کشاند که از شخص استاندار تا فرماندار و بخشدار برای عزل این دهیار باید هزینه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه صبح امروز در مراسم آغاز کاشت یک میلیارد درخت در گلستان اظهار کرد: دنیا امروز به درک مهمی از اهمیت کاشت درخت رسیده است.

وی ادامه داد: هر هکتار جنگل‌ کاری ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متر مکعب آب را در خودش ذخیره می‌کند و حتی از بیابانی شدن، ایجاد ریزگردها جلوگیری می‌کند.

استاندار گلستان تاکید کرد: ما در شرق استان گلستان ۳۵ تن در هکتار فرسایش خاک داریم که این موضوع نگران کننده‌ای است و سیل اخیر کلاله نمونه کوچکی از فرسایش خاک بود که کل شهر را دچار مشکل کرد.

زنگانه بیان کرد: طبق قانون دهیاران هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز را بلافاصله باید گزارش کند و دهیارانی که به وظیفه خودشان عمل نمی‌کنند را شناسایی خواهیم کرد و بر اساس قانون با آنها برخورد می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یک دهیار متخلفی که بیش از ۱۷۰ ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده مدیریتش شده و سکوت کرده بود و کارهای دیگه کرده بود را خواستیم عزل کنیم، ۱۰۰ نفر وی را توصیه می‌کنند و ببینید چه فسادی شکل گرفته که این جریان‌های سازمان یافته شکل گرفته و ما هر روز برای جابجایی یک دهیار، از استاندار تا فرماندار و بخشدار باید هزینه بدهیم.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اتفاق روز گذشته در جزیره آشوراده، تصریح کرد: یک سوم خلیج گرگان خشک شد و اراده نداشتید که «کولینگ‌واتر» آب نیروگاه شهید سلیمی را که روزانه 5میلیون متر مکعب است و می‌توانست به خلیج تخلیه شود را انجام دهید.

زنگانه گفت: شما اگر راست می‌گویید مراقبت کنید مراقبت بکن که در دل خلیج همیشه گرگان «دایک» نزنند، دیواره نزنند؛ شما به چه دلیل جلوی دستور آقای رئیس جمهور را می‌گیرید که البته نمی‌توانید بگیرید.

وی اضافه کرد: ما علاوه بر مسائل زیست محیطی به مباحث اجتماعی و سلامت هم فکر می‌کنیم و هیچ اقدامی را در جزیره آشوراده بدون رعایت ضوابط زیست محیطی اجازه نخواهم داد اتفاق بیافتد.

استاندار گلستان تصریح کرد: آشوراده روستای هدف گردشگری است و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد بخواهند در طرح اخلال ایجاد کنند، دستور رئیس جمهور باید عملیاتی شود و انشاالله عملیاتی خواهد شد.

زنگانه با اشاره به اجرای لایروبی خلیج گرگان، بیان کرد: سطح آب در خلیج به صورت چشمگیر افزایش پیدا کرده و اسکله خشک شده بندرگز و بندرترکمن دوباره پر آب شده است و مردم از این موضوع خوشحال هستند.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم حرف آقای رئیس جمهور و حرف نماینده محترم ولی‌فقیه در گلستان زمین بماند و هم برای پیشرفت گلستان تلاش خواهیم کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده مرحوم «میثم تیموری» از جنگل‌بانان خوشنام اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تجلیل شد.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591173

مهمترین اخبار ایران و جهان: