نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 08:55

ارزش تولیدات عشایر ایلامی سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است

مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ارزش تولیدات عشایر سالانه ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

محمدجواد خانزادی مدیرکل امور عشایری استان ایلام، صبح سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تعداد ۶٠ هزار نفر از جمعیت استان ایلام را عشایر تشکیل می دهند.

وی افزود: این تعداد عشایر معادل ۱٠ درصد کل جمعیت استان است. 

 مدیرکل امور عشایری استان ایلام ادامه داد: این تعداد عشایر دارای یک میلیون و ۴٠٠ هزار رأس دام سبک هستند. 

خانزادی خاطرنشان کرد: سالانه در استان ایلام یک هزار و ۶٠٠ تن پشم، ۵۶۰ تن روغن و ۱٠۸ تن عسل توسط عشایر استان تولید می شود. 

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین ۳۰ درصد صنایع دستی استان ایلام توسط عشایر این استان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عشایر تولیدات دیگری  از قبیل لبنیات و حبوبات نیز دارند، گفت: ارزش تولیدات عشایر سالانه ۳ هزار و ۵٠٠ میلیارد تومان است. 

مدیرکل امور عشایری استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه زاگرس نشینان اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی آداب‌ورسوم و فرهنگ استان ایلام همچنین استان‌های زاگرس‌نشین کشور است. 

وی گفت: این نمایشگاه در راستای معرفی سوغات محلی، جاذبه‌های گردشگری، دست‌بافت های سنتی و صنعتی استان ایلام و سایر استان های زاگرس نشین کشور برپاشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، نمایشگاه زاگرس‌نشینان با همکاری بنیاد تعاون سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و اداره کل امور عشایری این استان از ۷ تا ۱۷ آذرماه به مدت ۱٠ روز در دهکده عشایر استان واقع در بالاتر از میدان مخابرات شهر ایلام برگزار می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1594273

مهمترین اخبار ایران و جهان: