نیوز سیتی!
02 آذر 1402 - 19:52

عرضه ماهانه ۵۰ کیلوگرم گاز مایع به خانوارهای ایلامی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: به خانوارهایی که فاقد گاز طبیعی هستند ماهیانه تا سقف ۵۰ کیلوگرم گاز مایع عرضه می‌شود.

پرویز ایدون مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام, شامگاه پنجشنبه ۲ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از یکم آذر ماه براساس مصوبه هیات وزیران، وزرات نفت مکلف شد که گاز مایع به دو صورت یارانه ای و نرخ تمام شده در سراسر کشور عرضه شود.

وی افزود: خوشبختانه در استان ایلام از سال ۹۷ زیر ساخت های عرضه گاز مایع آماده سازی شد و اکنون به صورت ۱۰۰ درصد آماده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام یادآور شد: کلیه خانوارهایی که فاقد گاز طبیعی هستند، ثبت نام آنان صورت گرفته است و ماهیانه تا سقف ۵۰ کیلوگرم گاز مایع به آنان عرضه می شود.

ایدون اضافه کرد: قیمت هر کپسول ۱۱ کیلویی که تحویل کلیه مصرف کننده هایی که فاقد گاز طبیعی هستند داده می‌شود، در محل مصرف به نرخ ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام عنوان کرد: در مصارف غیر خانوار از ابتدای سال جای با ثبت نام در سامانه سدف از طریق ۵ تاسیسات گاز مایع در شهرستان های ایلام، ملکشاهی، سرابله، آبدانان، دهلران  و ۶۰ عامل توزیع  گاز مایع خود را دریافت کنند. 

وی عنوان کرد: قیمت پر کردن کپسول های ۲ کیلویی گاز مایع آزاد در درب تاسیسات ۶۱ هزار و ۵۶۶ تومان است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام اضافه کرد: وزرات نفت مکلف است که انرژی خانوار های سراسر کشور را تامین کند. این انرژی شامل ۳ نوع فرآورده نفتی گاز طبیعی، نفت سفید و گاز مایع است.
 
وی بیان کرد: خانوار هایی که فاقد گاز طبیعی هستند از  نفت سفید و گاز مایع با قیمت یارانه ای استفاده می کنند. و این خانوارها به ۲ دسته تقسیم می شوند: دسته اول خانوار هایی که هنوز گازکشی توسط دولت برای آنان صورت نگرفته است و دسته دوم خانوار هایی که خانه هایشان از نظر فنی و نظام مهندسی یا  فقر مالی قادر به گاز کشی نیستند و در  محدود گاز رسانی هستند، وزرات نفت ملکف شده است که به مدت ۵ ماه برای گرمایشی نفت سفید و پخت و پز گاز مایع به آنان تحویل دهند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام با اشاره به یک خبر خوش برای هم استانی ها اضافه کرد: بر اساس مصوبه  شورای اقتصاد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مخزن های تاکسی CNGسوز که عمر آنها بیش از ۱۵ است، به صورت رایگان تعویض می شوند. همچنین تاکسی هایی که در معاینه فنی مخزن CNG آنان تایید نکند نیز توسط شرکت ملی پخش به صورت رایگان تعویض می شوند.

وی اضافه کرد: رانندگان ایلامی می توانند با مراجعه به اتحادیه تاکسیرانی با در دست داشتن اطلاعات ۳ جلدی تاکسی های خود برای دریافت سیلندر رایگان اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مصرف گاز مایع استان در ماه گذشته حدود ۴۰۰ تن بوده و این شرکت در تامین گاز مایع استان هیچ مشکلی ندارند و امکان تامین گاز مایع به هر مقدار را برای مصرف استان دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582529

مهمترین اخبار ایران و جهان: