نیوز سیتی!
24 مهر 1402 - 14:23

اجرای طرح نان کامل حرکت ارزشمندی بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی را از طرح‌های مهم دولت در استان مرکزی عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی اجرای طرح نان کامل حرکت ارزشمندی بود که توسط دولت صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا امانی ظهر امروز در همایش نان کامل در اراک اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته که موجب رفع بخشی از مشکلات سال‌های گذشته این حوزه بود.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش‌ها و اقدامات ارزشمند صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان طی دو سال اخیر، اما همچنان سیستم بهداشت و درمان با کمبودهای مواجه است که منکر این مشکلات نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه معطل بودن بسیاری از طرح‌های درمانی در سال‌های گذشته به شدت مردم را رنج داده است، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم شتاب چندین برابری در اجرای طرح ها عمرانی صورت گرفته که شعار تکمیل طرح‌های نیمه تمام از محورهای اصلی دولت به شمار می‌رود.

امانی اجرای نان کامل را از طرح‌های مهم دولت در استان مرکزی عنوان و اظهار کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی اجرای طرح نان کامل حرکت ارزشمندی بود که توسط دولت صورت گرفت.

وی ادامه داد: اهمیت نان کامل و تبلیغات در مصرف آن را نباید طوری جلوه بدهیم که جواب عکس بگیریم چرا که آثار تبلیغات در مصرف نان کامل قطعاً در سال های بعد نمایان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با تاکید بر اینکه نهضت نان کامل صرفاً در حوزه وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی نیست، بر لزوم هم افزایی در بین تمامی دستگاه ها تاکید کرد و از مسوولین در حوزه وزارت بهداشت، اداره غله و استانداری خواست تا نیت افراد سودجویی را که قصد سودجویی از فرآیند اصلی نهضت نان کامل را دارند، کنترل و پیگیری نمایند.

مرکزی از استان‌های پیشگام در حوزه پروژه نان کامل است

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز تلاش در راستای ارتقای کیفیت نان را از مسائل و دغدغه‌های مسوولان استان عنوان کرد و گفت: مرکزی از استان‌های پیشگام در حوزه پروژه نان کامل است که اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت طلب بخواهند مانع اجرای این طرح شوند.

جلوگیری از چاقی، جلوگیری از دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی و سکته‌ها از ویژگی‌های مهم نان کامل است

اردلان زیلابی افزود: جلوگیری از چاقی، جلوگیری از دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، مشکلات کبدی، مشکلات کلیوی و سکته‌ها را از ویژگی‌های مهم نان کامل عنوان و اظهار کرد: ۵۰ درصد قوت و کالری مردم از نان تامین می شود  و نان کامل حاوی مواد مغذی و سبوس لازم است و سبب پیشگیری از بروز بسیاری بیماری‌ها می شود که برای سلامت جامعه مهم است.

نزدیک به ۱۰۰ نانوایی پخت کامل وجود دارد

حسن میرزاخانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در همایش احیای نان کامل گفت:  از ۱۶۰۰ نانوایی فعال در استان مرکزی، نزدیک به ۱۰۰ نانوایی پخت کامل وجود دارد که به نسبت این تعداد کم است و علت آن ظرفیت پایین تولید آرد کامل در استان است.

وی افزود: با ورود کمیسیون اصل ۹۰ به این نهضت، مقرر شده تا در هر استان تعدادی کارخانه آرد کامل ایجاد شود و در این میان استان مرکزی آمادگی دارد تا تجربیات خود را در این نهضت به سایر استان ها در سراسر کشور ارائه نماید.

 پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1539829

مهمترین اخبار ایران و جهان: