نیوز سیتی!
01 آذر 1402 - 23:03

وزیر صهیونیست: باید با تشکیل دولت فلسطینی با هر بهایی مقابله کنیم

وزیر علوم رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم باید با تلاش‌ها برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی حتی به بهای اختلاف با واشنگتن مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر علوم رژیم صهیونیستی هشدار داد که پس از پایان جنگ غزه، این رژیم تحت فشارهای شدید بین‌المللی برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اسرائیل باید با تلاش‌ها برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی حتی به بهای اختلاف با واشنگتن مقابله کند».

ساعتی پیش بود که «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در سخنانی هشدار داده بود: «نیت واقعی کابینه اسرائیل، نابودی دولت فلسطین و آرزوهای مشروعش است».

ریاض منصور تاکید کرد: «برای این درگیری هیچ راه حل نظامی وجود نداشته و بدون حل موضوع فلسطین، هیچگونه صلحی در خاورمیانه ممکن نیست».

وی اضافه کرد: «باید مسیر متفاوتی را ترسیم کرده که طی آن هر دو دولت در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کرده به گونه‌ای که هیچ فلسطینی و اسرائیلی کشته نشوند».

بامداد امروز چهارشنبه، ۲۲ نوامبر، بعد از گذشت ۴۷ روز از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت اسلامی «حماس» علیه رژیم صهیونیستی و شکست میدانی ارتش اشغالگران در حمله زمینی به نوار غزه، کابینه رژیم موقت به پذیرش توافق آتش‌بس با میانجی‌گری‌های دولت قطر و مصر متوسل شد.

وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای، موفقیت تلاش های میانجیگرانه مشترک خود با مصر و ایالات متحده بین تل‌آویو و حماس را اعلام کرده و خبر داد که آغاز اجرایی این توافق، ظرف ۲۴ ساعت آینده اعلام خواهد شد؛ آتش‌بس بشردوستانه با تمدید به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، گزارش داد: دولت به توافقی که آزادی برخی از بازداشت شدگان در غزه را تضمین می‌کند، رأی مثبت داد. ۵۰ گروگان از جمله زن و کودک در مدت ۴ روز آزاد خواهند شد و طی این مدت، درگیری‌ها متوقف خواهد شد.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1581673

مهمترین اخبار ایران و جهان: