نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 14:05

جهاد تبیین و جهاد نوآور دو تکلیف اساسی بسیج اساتید

رئیس بسیج اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بسیح اساتید در راستای جهاد تبیین و جهادنوآور قدم‌های خوبی برداشته اما باید بتواند بهتر عمل کند و به بالندگی برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قاسم محمدی‌نژاد، رئیس بسیج اساتید دانشگاه باهنر صبح امروز در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور که در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، ابراز کرد: بیشترین اقدامات بسیج اساتید در سنوات اخیر در حوزه حل مسائل مهم استان و ارائه راهکاری برای این معضلات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیج اساتید در حوزه حل مسائل استانی و حکمرانی اسلامی باید نقش کلیدی و محوری داشته باشد، افزود: بسیج اساتید دارای ۲۸ کانون در راستای حل مسأله محوری حرکت کرده و در برخی موارد عملکرد بسیار خوبی داشته است.

محمدی‌نژاد ادامه داد: بسیج اساتید دانشگاه باهنر در زمینه نخبه پروری و ایجاد زمینه‌های حضور و جذب نخبگان به عنوان عضو فعال نقش مهمی ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه تکالیف اساسی بسیج در حوزه جهاد تبیین و جهاد نوآوری است، اذعان کرد: جهاد تبیین یکی از برنامه‌های اصلی ما است و در همین خصوص دبیرخانه‌هایی در دانشگاه‌های ذیل وزرات علوم با خود همراه کرده‌ایم و در همین راستا مکتب شهید سلیمانی به ما واگذار شده تا شخصیت حقیقی سردار را به دور از بزرگنمایی به مردم ارائه کنیم و جلسات متعددی را در کانون‌ها برگزار کرده‌ایم تا در این امر مثمر ثمر واقع شویم.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه جهاد نوآوری نیز برنامه‌ریزی مستمر داریم و در تلاش هستیم که در کنار فعالیت‌های شاخص استان کرمان در حوزه صنعت و معدن و مقاومت، نقش جامعه علمی و بسیج اساتید را برجسته کنیم و اساتید نقش مهمی در ارکان حاکمیتی و مسائل مهم کشوز ایفا کنند.

محمدی‌نژاد ادامه داد: ما پذیرای ایده‌های برتر و طرح‌های نوآور در راستای حل مسائل کشور هستیم.

وی متذکر شد:  ۳۶۰۰ استاد بسیجی فعال در استان داریم که فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند.

پایان پیام/۸۰۰۶۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579973

مهمترین اخبار ایران و جهان: