نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 18:11

استاندار اصفهان: توزیع اعتبارات با نگاه ویژه به شهرستان‌های محروم انجام می‌شود

مرتضوی در خصوص توزیع اعتبارات در استان گفت: رویکرد ما این است که توزیع اعتبارات براساس نیاز شهرستان‌ها انجام شود و به شهرستان‌های محروم نگاه ویژه‌ای داریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان در دیدار با نخبگان، فعالان و مؤثرین فرهنگی و اجتماعی شهرستان ورزنه گفت: وقتی به پیشینه تاریخی شهرستان‌‌های شرق اصفهان نگاه می‌کنیم و در مبارزات مردم این شهرستان‌ها با نظام طاغوت و جهادی که در دفاع مقدس داشتند و شهدایی که تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند تأمل می‌کنیم به داشتن چنین مردم فهیم و فداکاری افتخار می‌کنیم.

وی با تأکید بر مدنظر قرار دادن اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی گفت: هدف دشمن ناامید کردن مردم ما است، دشمن با امپراتوری رسانه‌ای که راه انداخته کاه را کوه و کوه را کاه جلوه می‌دهد.

مرتضوی در خصوص توزیع اعتبارات در استان که مورد پرسش برخی نخبگان شهرستان بود، گفت: رویکرد ما این است که توزیع اعتبارات براساس نیاز شهرستان‌ها انجام شود و به شهرستان‌های محروم نگاه ویژه‌ای داریم.

استاندار اصفهان ادامه داد: اعتبارات شهرستان ورزنه نیز بیشتر از برخی شهرستان‌های برخوردار است زیرا این شهرستان برای آبادانی و توسعه به اعتبارات بیشتری نیازمند است.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، عنوان کرد: اگر با همه دنیا البته نه با فیلم و عکس‌های سایر کشورها بلکه با واقعیت جاری آنها وضعیت کشور خودمان را مقایسه کنیم به دستاوردهای جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف می‌بالیم.

مرتضوی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زمین مانده از گذشته در دولت سیزدهم یکی پس از دیگری در حال اجرا و بهره‌برداری هستند.

وی متذکر شد: تأمین آب برای استان نیز که بیش از ۱۰ سال زمین مانده بود با حمایت رییس جمهور در حال اجراست و پروژه‌ای که تخمین می‌زدند بیش از ۹ سال به طول انجامد در یک سال پیشرفت‌های قابل توجهی دارد.

استاندار اصفهان گفت: مسئله تامین آب استان به صورت ویژه در دستور کار دولت و مدیریت استان است و دو روز در هفته برای پیشبرد پروژه‌های تأمین آب استان جلسه برگزار می‌کنیم.

وی در خصوص مسائل حول محور گردشگری در شهرستان ورزنه، گفت: فرهنگ غالب در حوزه گردشگری بایستی فرهنگ ایرانی_اسلامی باشد معتقد هستیم یکی از ظرفیت‌هایی که پیامبر اسلام(ص) از آن برای تبلیغ اسلام بهره بردند کاروان‌های تجاری بودند که در مکه حضور می‌یافتند، همین موضوع و بستر مناسب برای تبلیغ اسلام را فراهم کرد.

وی ادامه داد: اکنون نیز با ارائه بسته گردشگری با در نظر گرفتن معارف و فرهنگ ایران_اسلامی می توان گردشگری را به اوج رساند و از موقعیت‌های کم نظیر آن بهره‌مند شد.

تلاش همگانی برای تحقق آرمان‌های «ایران قوی»

محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست، گفت: در تراز جمهوری اسلامی، همه مردم خواهان رشد و تعالی هستند و به این منظور مطالباتی دارند که برای ما بسیار محترم است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: همه ما در یک جبهه و به دنبال تحقق «ایران قوی» هستیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

جان‌نثاری عنوان کرد: مردم این شهرستان نگران حفظ فرهنگ خود با توسعه گردشگری هستند و این نگرش و نگرانی برای ما بسیار مهم است از این رو باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم تا در کنار توسعه گردشگری، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی نیز در این منطقه حفظ شود.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536329

مهمترین اخبار ایران و جهان: