نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 17:04

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت غزه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت: انتظار داریم سازمان ملل برای ارسال آب و غذا و اقلام انسانی به غزه اقدامات فوری را بدون وقفه انجام دهد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش درباره شرایط جاری در فلسطین اشغالی شامگاه سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان دیروز سه‌شنبه نیز نامه‌ای به گوترش در این خصوص نوشت. وزیر امور خارجه در نامه به دبیرکل سازمان ملل نسبت به وقوع فاجعه انسانی بزرگ در فلسطین اشغالی هشدار داد و از وی خواست تدابیر لازم را برای جلوگیری از تداوم جنایات شنیع صهیونیست‌ها به عمل آورد.

در نامه امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل آمده است: جانبداری بی قید و شرط کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اشغالگر و نادیده گرفتن شرم آور تعدی و ستم اشغالگران علیه مردم فلسطین، یکی از عوامل اصلی جری شدن این رژیم و ادامه تعدیات و نقض های فاحش حقوق بین‌الملل توسط آن است. بدون تردید کشورهای یادشده به دلیل حمایت‌های گسترده مالی و تسلیحاتی و سیاسی از این رژیم، همدست آن در جنایات ارتکابی علیه مردم فلسطین و منطقه محسوب شده، موجب مسؤولیت بین‌المللی برای آنان است و باید در پیشگاه جامعه بین‌المللی پاسخگو باشند. (اینجا بخوانید)

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ظرف روزهای اخیر نیز با وزرای خارجه ترکیه، عراق‌، قطر، عمان، روسیه، مجارستان، کویت و همچنین جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، رئیس صلیب سرخ جهانی و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تلفنی گفت‌وگو کرد.

در حال تکمیل...

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535329

مهمترین اخبار ایران و جهان: