نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 17:07

میانگین کمک‌های حامیان ایتام و محسنین در نیشابور کمتر از میانگین کشوری است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور گفت: مبالغ واریزی حامیان برای ایتام و محسنین در نیشابور با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و کمتر از میانگین کشوری است.

ذبیح‌الله حاجتمند در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: ما در نیشابور ۳هزار و ۵۹۹ فرزند یتیم و محسن داریم که از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور با بیان اینکه از ۳هزار و ۵۹۹ فرزند تحت‌پوشش کمیته امداد ۹۲۲ فرزند یتیم و مابقی محسن هستند، افزود: یتیم فرزندانی هستند که پدرشان فوت شده و محسن هم به فرزندانی گفته می‌شود، که پدرشان در قید حیات است اما به علت بیماری و مشکلات دیگر قادر به فراهم کردن هزینه‌های زندگی نیست.

وی اضافه کرد: ما در ادامه خدمات به ایتام و محسنین حامیانی را جذب کردیم که ماهانه به حساب شخصی فرزندان ایتام و محسن مبلغی را واریز می‌کنند اما به دلیل تعداد زیاد محسنین در نیشابور مباِِلغ واریزی ناچیز است.

حاجتمند ابراز کرد: براساس میانگین کشوری واریزی ایتام یک میلیون تومان و واریزی محسنین ۷۰۰ هزار تومان است اما در نیشابور مبالغ واریزی برای هر فرزند یتیم ۷۰۰ هزار تومان و هر فرزند محسنین ۲۰۰ هزار تومان است که با میانگین کشوری فاصله زیاد داریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیشابور تصریح کرد: شناسنامه کامل فرزندان ایتام و محسنین در کمیته امداد نیشابور وجود دارد و به صلاحدید حامی، فرزند یا فرزندانی به حامی اختصاص داده می‌شود تا پدر معنوی یتیم و محسن شوند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1536273

مهمترین اخبار ایران و جهان: