نیوز سیتی!
27 آذر 1402 - 14:07

فارس من| تاسیس دانشگاه فرهنگیان در ایذه نیازمند پیگیری در سطح وزارتخانه و مجلس است

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان گفت: تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه نیازمند پیگیری در سطح وزارتخانه و مجلس است و این شهرستان در حال حاضر دارای مرکز مهارت‌آموزان دانشگاه فرهنگیان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مخاطبان فارس با راه‌اندازی پویشی خواستار احداث دانشگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه شدند. این پویش با عنوان «پیگیر تأسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه باشید» در سامانه «فارس من» ثبت شده است.

مخاطبان در این پویش عنوان کرده‌اند: « با توجه به سطح بالای علمی و فرهنگی و وجود جمعیت بیش از 200 هزار نفری شهرستان ایذه، همچنین دارا بودن زیرساخت‌های لازم و جمعیت دانشجویی چند صد نفری این شهرستان از دانشگاه فرهنگیان محروم مانده است.»

مسعود صالحی مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در حال حاضر مرکز مهارت‌آموزانِ دانشگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه وجود دارد که این مرکز به آموزش افراد جذب شده در آزمون استخدامی ماده‌ی 28 آموزش و پرورش اختصاص دارد. 

وی با بیان اینکه این مرکز از حدود ۴ سال قبل راه‌اندازی شده است، افزود: آموزش معلمان و دبیران شهرهای ایذه، دهدز، باغملک و شهرها و روستاهای اطراف با هدف جلوگیری از تردد روزانه این افراد و رفاه حال آنان در این مرکز صورت می‌گیرد.

صالحی با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه فرهنگیان دارای کد که در این پویش مطرح شده است، نیازمند پیگیری‌ در سطح وزارتخانه‌‌هاست، گفت: در حال حاضر دو مرکز دانشگاه‌ فرهنگیان دارای کد در شهرستان اهواز وجود دارد. همچنین در شهرهای دزفول، اندیمشک و بهبهان نیز دارای دانشگاه فرهنگیان کددار هستیم. 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان همچنین خاطرنشان کرد: فرآیند احداث دانشگاه فرهنگیان زیر نظر سازمان گسترش آموزش عالی وزارت علوم است که برای دریافت مجوز نیازمند پیگیری وزارتخانه‌ها و نماینده‌های مجلس هستیم. 

در صورت تمایل از این پویش حمایت کنید: «پیگیر تأسیس دانشگاه فرهنگیان در شهرستان ایذه باشید»

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1608173

مهمترین اخبار ایران و جهان: