نیوز سیتی!
29 آبان 1402 - 16:21

صدور بیش از ۲ هزار گواهینامه مهارت برای زندانیان خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان از صدور گواهینامه مهارت برای ۲ هزار و ۳۶۸ زندانی در راستای اصلاح مجرمان از طریق فعالیت‌های حرفه آموزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان امروز در نشست ساماندهی زندانیان با بیان اینکه برخی از مسائل امنیتی استان باید در بستر توسعه اقتصادی حل شود، اظهار کرد: هنجارپذیر نمودن و ایجاد اشتغال برای زندانیان در راستای کسب درآمد پایدار از مصادیق مهم این کار محسوب می‌شود.

وی در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل زندان‌های استان خوزستان به جهت فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان، گفت: از ابتدای سال جاری ۵۷۱۵ نفر زندانی در دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، کشاورزی شرکت کردند که پس از اخذ آزمون ۲۳۶۸ نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه ارتقاء وضعیت نگهداری، اصلاح و بازپروری زندانیان به‌صورت مستمر در سطح استان رصد و پایش می‌شود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۶۹۰ متر مربع فضای کارگاهی برای اشتغال درون زندان زندانیان احداث که بعضی از پروژه‌ها افتتاح شد و تعدادی تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقانی عنوان کرد: در راستای حمایت از کسب درآمد پایدار زندانیان با اقدامات انجام شده، تعداد زندانیانی که با حضور در کارگاه‌ها یا اشتغال نشسته حقوق دریافت می‌کنند از ۹۳۲ نفر در فرودین به ۱۹۲۱ (رشد ۱۰۶ درصدی) در آبان ماه رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1578973

مهمترین اخبار ایران و جهان: