نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 21:04

ورودی شهرهای استان قم بر اساس فرهنگ دینی ساماندهی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ساماندهی ورودی شهرهای استان و متناسب سازی مرا و منظر جاده‌ای با فرهنگ دینی، از مهمترین مواردی است که توسط این اداره کل، مجدانه پی گیری می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم، محمد پورتیموری در همایش گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری گفت: سالانه نزدیک به 300 میلیون خودرو در سطح راه‌های استان قم تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه افزود: توجه به این موضوع که 60 درصد مراکز صنعتی کشور درشعاع 260 کیلومتری استان قم واقع شده اند، بر اهمیت ویژه به مبحث صیانت و ارتقای زیر ساخت‌های جاده‌ای قم در دو بخش راه و حمل‌ونقل می افزاید.

وی محورهای مواصلاتی استان قم را بعد از راه‌های استان تهران، پرترافیک‌ترین جاده‌های کشور خواند و گفت: کریدور ارتباطی 17 استان با مرکز کشور از ویژگی محورهای جاده‌ای استانی است که جایگاه مذهبی آن به دلیل وجود بارگاه مقدسه کریمه اهل البیت حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و همچنین حضور مراجع عظام، ممتاز و بی نظیر است.

پورتیموری یادآور شد: عرصه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، میدان عمل و حضور برخط در جاده‌ها، پایانه‌ها و... است، کمااینکه طی ایام اربعین امسال، غالب همکاران اداره کل متبوع در طول شبانه‌روز، تنها 2 تا 3 ساعت فرصت خواب و استراحت داشتند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات اداره کل متبوع طی سال جاری پرداخت و عنوان کرد: عملیاتی شدن طرح خط کشی راه‌های استان، بهسازی راه‌ها (اعم از اصلی، فرعی و روستایی)، اورهال 110 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری، تنقیه پل‌ها، ترمیم و تعمیر چند دستگاه پل مهم جاده‌ای مانند پل شهید سعادتمند، احداث تقاطع غیر همسطح باغیک- تفرش و... درزمره اقدامات این اداره کل طی سالجاری بوده است.

کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اضافه کرد: ساماندهی ورودی شهرهای استان و متناسب سازی مرا و منظر جاده‌ای با فرهنگ دینی، از مهمترین مواردی است که توسط این اداره کل، مجدانه پی گیری می شود.

پایان پیام/ 78041

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613729

مهمترین اخبار ایران و جهان: