نیوز سیتی!
14 آذر 1402 - 21:50

هزار شغل در شرکت‌های دانش بنیان کشور با حمایت بسیج ایجاد شده است

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور گفت: در سال جاری هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم به واسطه حمایت بسیج از شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجتبی خرسندی در راه اندازی نخستین دفتر شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش خراسان رضوی اظهار کرد: تحقق مردمی اقتصاد دانش‌بنیان یکی از ماموریت‌های گروه اقتصاد بسیج بوده و حمایت از شرکت‌هایی که در راستای تجاری سازی اولویت دارد.

مدیرعامل گروه دانش بنیان بسیج کشور افزود: سرمایه در گردش، مشارکت انتفاعی، وام قرض الحسنه جزو برنامه‌ها بوده و یکی از گروه‌های ۱۰ گانه بسیج، موضوع دانش بنیان می‌باشد. 

وی خاطرنشان کرد: در افق سه ساله گروه دانش بنیان کشور، باید اشتغال‌زایی را به یک هزار و ۵۰۰ اشتغال مستقیم و ۲ هزار اشتغال غیر مستقیم برسانیم.

خرسندی ادامه داد: بسیج در محصولات نوآور و فناور و همچنین تجاری سازی آنها، حل مسائل فناورانه بر اساس نیازهای کشور فعالیت می کند و این مجموعه در حوزه تجاری سازی محصولاتی که قابلیت ورود به بازار دارد، سرمایه گذاری می‌کند.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه علم و فناوری، سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و همچنین حل مساله توسط هسته‌های فناور و ارائه تسهیلات قرض الحسنه از جمله اهداف شرکت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1595273

مهمترین اخبار ایران و جهان: