نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 23:10

هموارسازی مسیر توسعه تاکستان مورد غفلت قرار گرفته است

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بودجه چند هزار میلیاردی استان قزوین، استاندار باید پاسخگو باشد چرا جلوی توسعه تاکستان را گرفته و برای این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی آن چه اقدامی انجام داده که لازم است شفاف بیان کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، رجب رحمانی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) استان قزوین با نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با انتقاد از عملکرد استاندار قزوین اظهار کرد: رییس جمهور به همه استان‌ها سفر کرده اما این سوال را از استاندار قزوین دارم که چند مرتبه به تاکستان سرزده و جلسه برگزار کرده؟ روستاهای این شهرستان از بی آبی آتش گرفته و شاهد سرمازدگی و خسارت خشکسالی بودیم، نزد کدام وزیر برای پیگیری مشکلات رفته است؟

وی افزود: تاکستان را به محاصره اقتصادی کشانده اند اما بنده تا آخرین نفس پیگیر حقوق کردم خواهم بود و تا آنجا که بتوانم برای نظام و انقلاب خدمت می‌کنم.

نماینده تاکستان در مجلس تصریح کرد: در دوره قبل مجلس، یک پروژه ملی برای تاکستان اخذ شد که شبکه آبیاری بود و از بین رفت و در این دوره هفت پروژه ملی برای این شهرستان اخذ کرده‌ام.

رحمانی ادامه داد: با توجه به بودجه چند هزار میلیاردی استان قزوین، استاندار باید پاسخگو باشد چرا جلوی توسعه تاکستان را گرفته و برای این شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی آن چه اقدامی انجام داده که لازم است شفاف بیان کند.

وی اضافه کرد: در مجلس نهم، قانون آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستای استان قزوین را مصوب کردیم و امروز سوال می کنیم استاندار تاکنون برای اجرای این پروژه‌ها چه گام هایی برداشته است؟

وی با اشاره به رد صلاحیت اخیر خود توضیح داد: لازم است یک دادگاه علنی تشکیل شود و هیات اجرایی، استاندار، رییس کل دادگستری استان و فرماندار قزوین حضور یابند و مسائلی که مطرح شده بیان، اثبات و پخش شود که این موضوع را به سرای سه قوه اذعان کرده‌ام. به قول شهید رجایی برای نظام یک بار باید خون و یک بار باید آبرو داد.

سود کلان برخی سرمایه‌گذاران در شرکت‌ غفاری

رحمانی افزود: در عمرم از کسی که منافع عمومی مردم را لگدمال کند دفاع نکرده و نخواهم کرد. غفاری مدیرعامل متخلف شرکت پیش فروش خودرو حدود ۱۴۶ میلیارد تومان مالیات و ۳۷ میلیارد تومان جریمه دارد، سوال این است چه کسی مجوزها را صادر کرده و چرا بر فعالیت این شرکت نظارت نشده است؟

وی ادامه داد: در سالهای گذشته بیان می‌کردم که مردم از این شرکت‌ها گلایه دارند و آن ها را بررسی کنید که عنوان می‌شد دخالت نکنید. دادستان وقت اعلام کرده بودند اگر تا ۱۰ روز مدارک و اسناد شرکت‌ها را تحویل ندهند درب آنها بسته می‌شود که اکنون ۱.۵ سال از آن زمان می‌گذرد.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوع شرکت غفاری را به اطلاع رییس قوه قضاییه، وزیر اقتصاد و دادستان کل کشور رسانده‌ و اعلام کرده‌ام یک سری افراد در این شرکت‌ها سرمایه گذاری کرده و سودهای کلانی برده‌اند و دقیقا باید به این موضوع رسیدگی شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: کسی که به خاطر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مسائل مالی بازداشت می‌شود و سپس آزاد می‌شود باید حساب‌های وی را بازرسی و بررسی کنند نه اینکه حساب‌ها را یک زمانی ببندند و زمان دیگری باز شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586773

مهمترین اخبار ایران و جهان: