نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 22:24

سرانه مصرف برنج و چای گیلان اصلاح شود

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سرانه مصرف برنج و چای استان گیلان را اصلاح کنند، گفت: باید با اتصال درست حلقه‌های زنجیره بهره وری و ارزش، تولیدکننده را دلگرم به تولید و امنیت غذایی استانداردسازی کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین فرهیدزاده معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان عصر امروز در هفتمین دوره اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان از استان‌های پیشتاز در اجرای سیاست‌های حمایتی از تولید کنندگان و مصرف کنندگان است.

وی بر فرهنگ‌سازی در حمایت از مصرف کنندگان تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق و رفاه مصرف کننده و مردم از موارد مورد تاکید دولت و حاکمیت است و تسهیل‌گرانی که در این بخش به دولت کمک می‌کنند تولید کنندگان هستند.

اسدالله عباسی استاندار گیلان نیز با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی در این استان اظهار کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده هم، در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی نظام و دولت سیزدهم در حمایت از تولید داخلی و کیفیت بخشی به تولیدات کشاورزی و صنعتی و هم در حمایت از مصرف کنندگان و افزایش میزان تولید می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه انجمن حقوق مصرف کنندگان ضمن نظارت بر عملکرد تولید کنندگان، در راستای تامین انتظارات مردم و مردمی کردن اقتصاد حرکت می‌کند، گفت: تلاش داریم با ایجاد رقابت بین تولید کنندگان، مصرف را واقعی کنیم تا با برنامه ریزی درست تولید کننده دچار خسارت نشود و میزان مصرف اصلاح شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه انتظار می‌رود وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سرانه مصرف برنج و چای استان گیلان را اصلاح کنند، افزود: با اتصال درست حلقه‌های زنجیره بهره وری و ارزش، تولید کننده را دلگرم به تولید و امنیت غذایی استانداردسازی کنیم.

به گفته عباسی، اگر تولید کنندگان موانعی در سیستم بانکی و سرمایه در گردش در مسیر حرکت خود دارند را به ما اعلام کنند تا در جلسات رفع موانع تولید این مشکلات را مطرح کنیم و با استفاده از تسهیلات مختلف کمک لازم به آن‌ها انجام شود.

در پایان این مراسم شرکت‌های دستکش گیلان، سبحان آنکولوژی، کاسپین تامین، سیمان خزر، جهان ارتباط شمال و نوشینه ساغر گواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده دریافت کردند.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1589029

مهمترین اخبار ایران و جهان: