نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 13:38

برگزاری آیین نکوداشت آیت‌الله اختری در سمنان+ عکس

آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری با حضور پرشور مردم و مسؤولان در سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیین نکوداشت آیت‌الله عباسعلی اختری؛ مردی از جنس شجاعت و فضیلت ظهر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و شماری از مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان برگزار شد.

سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در این مراسم اظهار کرد: بی‌شک روح بلند آیت‌الله اختری شاهد و ناظر این جلسه فاخر و ارزشمند خواهد بود.‌

وی تصریح کرد: ما امروز شاهد برپایی مراسم نکوداشت آیت‌الله اختری هستیم؛ کسی که از ابتدای دوران شکل‌گیری انقلاب در کنار امام خمینی (ره) نقش‌آفرینی و در زمان تبعید حضرت امام در سال ۱۳۴۲ نیز نامه حمایت از مرحوم امام را امضا کرد.

استاندار سمنان ادامه داد: آیت‌الله اختری عامل به جهاد تبیین بود و در تبیین واقعیات ننگین دوران طاغوت جهد و تلاش فراوان کرد و در این راستا، شکنجه و آزار فراوانی را متحمل شد.

هاشمی بیان کرد: آیت‌الله اختری در حوزه‌های مختلف و مسؤولیت‌های گوناگون بسیار خوب ایفای نقش کرد و در این زمینه نامی درخشان از او ثبت شد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان سمنان از چهره‌های بزرگ و عالمان فرهیخته‌ای نام بردند که نشان از وجود این خورشیدهای درخشان در استان سمنان است.

استاندار سمنان ادامه داد: برگزاری آیین‌های تجلیل از عالمان و فرزانگان در راستای شناخت جوانان و نوجوانان از چهره‌های درخشان علم و فقاهت است.

مرحوم عباس‌علی اختری، ۹ آبان ۱۴۰۱ داررفانی را وداع گفت. وی اهل شهر سرخه، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری، نماینده معمم ادوار اول و هفتم مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی‌فقیه سابق در استان سمنان بود.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1574073

مهمترین اخبار ایران و جهان: