نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 17:32

افزایش ۶/۵ درصدی سوخت نیروگاه شهید کاوه خراسان‌جنوبی

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان‌جنوبی گفت: ۸۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی از ابتدای سال تاکنون به نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه استانت حویل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶/۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا عابدانی، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی امروز در جمع رسانه ها اظهارداشت: نیروگاه های برق از بزرگترین مصرف کنندگان فرآورده های نفتی هستند که سالانه میلیاردها لیتر نفت گاز و نفت کوره را مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده های نفتی به صورت سالانه و مرتب سوخت مایع این نیروگاه ها را تأمین می کند، افزود: در این راستا برنامه منسجمی وجود دارد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: مبه طور معمول گاز طبیعی نیروگاه ها در بازه های زمانی فصل سرد سال قطع و به اجبار تمام تولید خود را از طریق مصرف سوخت مایع انجام می دهند.

عابدانی با اشاره به نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی شهید کاوه در استان گفت: این نیروگاه سالانه سوخت مایع را مصرف می کند.

وی ادامه داد: هر چند مصرف اصلی این نیروگاه گاز مایع بوده ولی به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد در بازه هایی از سال سوخت نفت گاز را مصرف می کند.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی از مصرف حدود ۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع از ابتدای سال جاری در نیرگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه استان خبر داد و افزود: طی چهار مرحله ظرفیت مخازن نیروگاه از سوخت مایع پر شد و مشکلی برای ارسال فرآورده وجود نداشته است.

عابدانی ادامه داد: با اینکه سهمیه و توان حمل سوخت مایع بیشتری به این نیروگاه وجود داشته اما به خاطر کمبود ظرفیتی که نیروگاه دارد، نتوانسته ایم فرآورده های را به آن تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه نیاز روزانه به ۳ میلیون لیتر سوخت مایع این نیروگاه داشته در صورتی که بخواهد به طور کامل از سوخت مایع استفاده کند وجود دارد، افزود: با ذخایری که نیروگاه دارد تقریباً به اندازه ۱۲ و ۱۳ روز کل مصرف نیروگاه را پاسخگو است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی ادامه داد: لازم بود که این مخازن افزایش پیدا کند که اطمینان خاطر بیشتری را در فصول سرد و در زمان هایی که امکان تأمین فرآورده سخت‌تر بوده داشته باشیم و از این حیث مشکلی وجود نداشته باشد.

عابدانی  با اشاره به تحویل ۸۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون به نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاوه استان اضافه کرد: این میزان حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفت کش به این نیروگاه اعزام شده و فرآورده ها را تخلیه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تا حدودی ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر ظرفیت ذخیره سازی نیروگاه افزایش پیدا کند می توانیم اطمینان خاطر بیشتری را در امر سوخت رسانی به این مجموعه داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مقدار فرآورده زیادی را این نیروگاه مصرف می کند و در صورتی که گاز آن به طور کامل قطع شود اگر ذخایر مناسبی وجود نداشته باشد امکان غیرفعال شدن نیروگاه وجود خواهد داشت.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568373

مهمترین اخبار ایران و جهان: