نیوز سیتی!
05 آذر 1402 - 14:39

همدان توسط بنیاد ایران‌شناسی معرفی شود

استاندار همدان گفت: همدان به عنوان ستون فقرات تمدن ایرانی و اسلامی توسط بنیاد ایران‌شناسی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در نشست با رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور اظهار کرد: همدان یکی از نخستین تمدن‌های اصیل و البته پیوسته است که مقام معظم رهبری نیز به قدمت و اهمیت آن اشاره داشتند.

وی با بیان اینکه همدان از لحاظ سبقه و آثار تمدنی در نوع خود کم‌نظیر است گفت: امیدواریم با استقرار بنیاد ایران‌شناسی در استان، همدان که معتقدیم ستون فقرات تمدن ایرانی- اسلامی می‌دانیم، به خوبی معرفی کرد.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه رهبری نسبت به پرچم و نشانه‌های هویتی ایران تعصب دارند که باید اهمیت این سرمایه‌‌ها را ترویج کرد از آمادگی برای برگزاری برنامه‌‌های بنیاد ایران‌شناسی در استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با بیان اینکه طی دو سال اخیر با حمایت استاندار سه اتفاق مهم در استان رقم خورده است افزود: تشکیل بنیاد سید جمال‌الدین اسدآبادی بعد از ۱۳ سال محقق شده و در مرحله حقوقی و ثبت قرار دارد.

مسعود ویژه با اشاره به راه‌اندازی دفتر مفاخر انجمن استان گفت: امسال نیز "روز همدان" در تقویم رسمی کشور ثبت و به تایید شورای عالی انقلاب رسید.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1585129

مهمترین اخبار ایران و جهان: