نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 13:02

رشد نوجوانان و کودکان هرمزگانی متناسب با ظرفیت استان باشد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: نوجوانان و کودکان هرمزگانی باید خود را متناسب با ظرفیت هرمزگان رشد دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، امروز در رویداد دانش‌آموزی «حل مسئله صنعت» که در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: خودتان را برای اقدامات و کارهای بزرگ آماده کنید. آینده استان هرمزگان و کشور متعلق به شما جوانان است که باید در آینده آن نقش آفرینی کنید. 

وی، با ذکر این نکته که استان هرمزگان یک استان صنعتی محسوب می‌شود، عنوان کرد: استان هرمزگان در زمینه‌های پتروپالایش و فولاد رتبه سوم کشور را دارد که با اتفاقاتی که در دولت سیزدهم در حال رقم خوردن است طی چهار سال آینده استان هرمزگان در بسیاری از زمینه‌های صنعتی رتبه اول را کسب خواهد کرد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با اشاره به سایر ظرفیت‌های هرمزگان نظیر گردشگری، انرژی، کشتی‌سازی، کشاورزی، شیلات و دیگر، بیان کرد: نوجوانان و کودکان باید سعی کنند که خود را متناسب با ظرفیت‌های استان رشد دهند.

  کامرانی، تفکر  و اندیشه را آغاز حرکت روبه رشد و موفقیت دانست و تصریح کرد: نوآوری و خلاقیت نتیجه تفکر است و انسان‌های متفکر هیچگاه به اتفاقات و مسائل پیرامون خود بی‌تفاوت نیستند و همواره سوالات مختلفی را از رویدادهای پیرامون طرح می‌کنند. 

وی، با ذکر این نکته که باید ذهن پرسشگر داشت، مطرح کرد: باید اندیشید که چه اتفاقاتی در اراضی فلسطین اشغالی در حال رقم خوردن است و یا چرا بر خلاف تلاش‌های گسترده امپراطوری رسانه‌ای غربی، مردم سراسر جهان از جمله کشورهای غربی برای حمایت از مردم غزه به پا خواستند اما مسئولین و دولتمردان آن‌ها نسبت به این جنایات جنگی بی تفاوت هستند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، با بیان این نکته که کشور ایران از دیرباز مهد تمدن‌سازی بوده است، تشریح کرد: کشور ایران در قرن پنجم و ششم و حتی قرن‌های پس از آن نیز به عنوان مهد تمدن شناخته می‌شود و باید یکبار دیگر با تلاش جمعی به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی گام برداریم. 

کامرانی، خودسازی را مقدمه تمدن‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: در بحث خودسازی باید به تمام جنبه‌های آن توجه کنیم و همه آن‌ها را باید در کنار یکدیگر به صورت جامع مورد توجه قرار گیرند.

  وی، جامعه‌پردازی را مرحله بعدی خودسازی در روند تمدن‌سازی دانست و عنوان کرد: باید وارد میدان شد و در حوزه‌های مختلف جامعه نقش خود را ایفا کنیم تا بتوانیم یک گام به سمت تمدن‌سازی نزدیک‌تر شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611573

مهمترین اخبار ایران و جهان: