نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 08:10

پیش‌بینی بارش برف در کوه‌پایه‌های سبلان و ارتفاعات خلخال

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش خفیف برف در عصر سه شنبه و صبح چهارشنبه (۱ آذر) در مناطقی از جنوب استان و کوهپایه‌های سبلان دور از انتظار نخواهد بود.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای روزهای آینده جو استان غالباً ناپایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز تا ظهر روز دوشنبه (۲۹ آبان) به‌تدریج از مقدار ابرها کاسته می‌شود اما وزش باد تند گاهی نسبتاً شدید به‌ویژه در مناطق مرکزی استان پدیده غالب خواهد بود به طوری‌که سرعت وزش باد در برخی از مناطق موجب افزایش غلظت گردوخاک نیز می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به خبر مهم هواشناسی برای روز‌های آینده، تاکید کرد: در روز دوشنبه ضمن افزایش سرعت وزش باد تند تا نسبتاً شدید، از ظهر همین روز سامانه ناپایدار و سرد وارد استان می‌شود.

کاهش محسوس دمای هوا از روز سه‌شنبه

کوهی عنوان کرد: با فعالیت این سامانه، بارش باران گاهی به‌صورت رگبار توام با رعدوبرق در بیشتر مناطق استان آغاز می‌شود. در روز سه شنبه (۳۰ آبان) دمای هوا کاهش محسوس خواهد یافت و بارش در ارتفاعات و گردنه‌های مواصلاتی به‌صورت برف پیش بینی می‌شود.

وی در خصوص بارش برف در طی این مدت نیز گفت: هم‌چنین بارش خفیف برف در عصر سه‌شنبه و صبح چهارشنبه (۱ آذر) در مناطقی از جنوب استان و کوهپایه‌های سبلان دور از انتظار نیست.

کوهی تصریح کرد: طی مدت مذکور توجه به هشدار سطح زرد شماره ۵۸ مرکز پیش‌بینی استان اردبیل توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشنایی استان اردبیل بیان کرد: این سامانه ظهر روز چهارشنبه از استان خارج می‌شود و روزهای پایانی هفته آسمان صاف با افزایش نسبی دما و مه صبحگاهی خواهد بود.

پایان‌ پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577129

مهمترین اخبار ایران و جهان: