نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 09:05

گلایه مطالبه‌گران از پروژه‌های بر زمین مانده فردوس

مطالبه گران فردوس در دیدار با امام جمعه این شهرستان گلایه های خود را در خصوص پروژه‌های برزمین مانده از جمله سالن ورزشی ۲ هزار نفری، پژوهشکده انار، دانشگاه فرهنگیان و برخی دیگر از پروژه‌ها که مصوبه دولت هم دارد را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مجمع مطالبه گران این شهرستان به منظور قدردانی از امام جمعه فردوس در زمینه در پیگیری مطالبات شهرستان به خصوص دانشگاه فرهنگیان با حجت الاسلام و المسلمین محمد شاکری دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار وحید خزیمه به عنوان دبیر مجمع مطالبه‌گران فردوس طی سخنانی با گلایه از برخی بی مهری ها نسبت به  این شهرستان اظهارداشت:درپیگیری مطالبات مردم نباید اجازه داد که کارد به استخوان برسد. چراکه حق مردمی که در تمام صحنه های نظام خوش درخشیدند و در پای صندوق های رأی، حضور در جبهه ها و دوران دفاع مقدس و راهپیمایی ها به گواه آمار بیشترین حضور را داشته اند این نیست که مسوولی ضمن کم کاری سنگ اندازی هم بکند.

وی انتصاب مدیرانی که حافظ منافع شهرستان فردوس باشند را از خواسته‌های به حق مطالبه گران دانست و گفت: هرمدیری که پیگیر منافع فردوس باشد حتی غیربومی ما با جان و دل وی را می پذیریم و کمک هم می کنیم اما در گذشته مواردی بوده که نه تنها کم کاربودند بلکه سنگ اندازی هم می کرده است.

در ادامه جلسه تعدادی ازمطالبه گران شهرستان فردوس نیز طی سخنانی،گلایه های خود را در خصوص پروژه های برزمین مانده از جمله سالن ورزشی ۲ هزار نفری، پژوهشکده انار، دانشگاه فرهنگیان و برخی دیگر از پروژه ها که مصوبه دولت هم دارد را مطرح کردند.  

حجت الاسلام و المسلمین محمد شاکری، امام جمعه هم این نشست اظهارداشت: مطالبه گری از نگاه اسلام، کاری خوب و اقدامی پسندیده است.

وی گفت: مطالبه به حق از نگاه اسلام یک فضیلت  و یک کار خوب محسوب می شود و نقطه مخالف مطالبه گری بی تفاوتی که است که در اسلام مذمت شده است.

وی ادامه داد: نیازی به تقدیر و تشکر از شخص نیست و آنچه مهم است مطالبات مردم است که باید در ابتدا از سوی شورای اسلامی و مجمع مطالبه گران و مسوولان شهرستان پیگیری شود.

امام جمعه فردوس مهم ترین مولفه قدرت را حمایت وپشتیبانی مردم ذکر کرد و افزود: در اسلام اگر شخصی از حق خودش دفاع نکند چه بسا در قیامت مورد مواخذه هم قرارگیرد بنابراین مطالبه گریِ به حق بارعایت شرایط، ازجمله رعایت تقوا و حفظ آبروی افراد، حقی است که باید به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام شاکری بهره مندی از آگاهی، داشتن فن مهارت و پرداختن به مسائل اساسی و اصولی و مستند بودن را از دیگر الزامات مطالبه گری برشمرد و اضافه کرد: درگیرشدن با مسائل جزئی ما را از رسیدگی به مسائل کل باز می دارد بنابراین باید از مسائل حاشیه ای پرهیز شود.

پیگیری خواسته های به حق مردم

سید مهدی علی پرست، رئیس شورای اسلامی شهر فردوس هم با تقدیر و تشکر از همراهی و مواضع اصولی امام جمعه در پیگیری مطالبات شهرستان گفت: اصل و اساس مطالبه گری باید برتقوا، اخلاق مداری و حفظ کرامت انسانی استوار باشد و آنچه می‌تواند مردم یک شهر را به حقشان برساند، وحدت وانسجام، وفاق و همدلی و تعامل با مسوولان استانی و قدرشناسی از مدیران پرتلاش است.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم خود را ملزم به پیگیری خواسته های به حق مردم می دانیم و ازمطالبه گران شهرستان هم خواسته ایم جلسات خودشان را در دفتر شورای اسلامی برگزار کنند و با همراهی یکدیگر مطالبات مردم را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: شورای اسلامی پیگیری های خوبی را در زمینه راه اندازی پژوهشکده انار، پدافند هوایی و دیگر پروژه های برزمین مانده فردوس به عمل آورده است اما متأسفانه برخی ها  با وجود موافقت مسوولان کشوری سنگ اندازی می‌کنند.

رئیس شورا اسلامی فردوس گفت: استقرار پدافند هوایی درفردوس  مراحل نهایی را می‌گذراند و همه موافقت ها حتی از رئیس سازمان فنی وحرفه ای کشور گرفته شده بود اما در دقیقه ۹۰ به بهانه اینکه مرکز فنی وحرفه ای فردوس واقع درحاشیه جاده خانکوک قراراست به عنوان یک مرکزکشاورزی باشد مخالفت خودشان را در واگذاری این مرکز برای پدافند اعلام کردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549629

مهمترین اخبار ایران و جهان: