نیوز سیتی!
03 آبان 1402 - 09:49

تکلیف جدید دولت در برنامه هفتم توسعه: اضافه شدن 4 هزار دانش‌بنیان در هر سال

مطابق با اصلاحیه جدید فصل بیستم برنامه هفتم توسعه، به طور میانگین در انتهای هر سال از عمر اجرایی برنامه، خانواده شرکت‌های دانش‌بنیان بایستی ۴ هزار عضو جدید داشته باشد.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، جزئیات فصل بیستم در لایحه هفتم توسعه، یعنی برنامه‌های 5 ساله دولت در بخش علم و فناوری، اولین روز آبان‌ماه در نشست علنی مجلس مورد بررسی نمایندگان قرار گرفت. در نسخه اصلاح‌شده این برنامه پرسروصدا، سنجه‌های جدیدی برای این بخش در نظر گرفته شده است و برخی از اهداف تعیین‌شده قبلی نیز تغییر اساسی داشتند.

یکی از سنجه‌های جدید در نظر گرفته شده برای 5 سال آینده، رسیدن به 30 هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور است؛ یعنی در انتهای این برنامه قرار است خانواده شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور 20 هزار عضو جدید داشته باشد. در حال حاضر حدود 10 هزار شرکت دانش‌بنیان کوچک و بزرگ در کشور وجود دارد.

مطابق با برنامه هفتم، به طور میانگین در هر سال بایستی 4 هزار شرکت دانش‌بنیان جدید در کشور داشته باشیم تا به هدف 30 هزارتایی برسیم.

گفتنی است، برنامه هفتم برای سهم سبد محصولات با فناوری بالا از تولید ناخالص ملی را نیز 7 درصد قرار داده است. یعنی در 5 سال آینده سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد کشور بایستی به 7 درصد برسد. این سهم در حال حاضر حدود 1 درصد است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1549673

مهمترین اخبار ایران و جهان: